אדם נכבד

אדם נכבד
שמות עצם (מוחשיים) תרבותLeave a Comment on אדם נכבד

אדם נכבד

אדם נכבד

פורסם ב- 21.3.22

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה בזכותו של ידידי הקורא יהושע אינדור.
אז מילת היום היא –
וַגִ’יה وَجِيه וברבים וֻגַ’הַאא’ وجهاء – אדם נכבד, נשוא פנים
לשמיעה:

יהושע “הפציץ” אותי במידע רב לגבי שובה של מלחמת המשפחות בחברון, עניין שאוזכר פה על ידינו לא פעם בעבר.
בחרתי להביא פה את הדברים הבאים:
(1)
תמונה מ- 7.2.22, בה מופיעים חמישה רובים שמונחים על מצעים של בוב ספוג…
רובים בחברון
והכיתוב על התמונה:
קררנא אלע’אא’ אלעטוה אלעשאאריה מע עאאלת אלח’זימיה מן הד’א אלתאריח’ עלא אן יתחמל ראיס אלמחכמה סאאד ע’אנם מסאולית מא סיחדת’ פי קבאטיה ואלמנטקה ג’מיעהא.
באסמי מחמד אבן אלשהיד עבד אלסלאם חנאישה
פורת אלדם בלשת מן אליום
قرّرنا إلغاء العطوة العشائريّة مع عائلة الخزيميّة من هذا التّاريخ على أن يتحمّل رئيس المحكمة سائد غانم مسؤوليّة ما سيحدث في قباطية والمنطقة جميعها.
باسمي محمّد ابن الشّهيد عبد السّلام حنايشة
فورة الدّم بلّشت من اليوم
החלטנו לבטל את הליך מתן כופר הנפש כחלק משביתת הנשק עם משפחת אלח’זימיה מהיום ועד שהשופט סאא’ד ע’אנם ייקח על עצמו את האחריות למה שיקרה בקבאטיה ובכל האזור.
בשמי, מוחמד בנו של השהיד עבד אלסלאם חנאישה
נקמת הדם התחילה מהיום
(התרגום שלי. שָלֵו)
(2)
הקלטה מ- 7.2.22, הכוללת קטע מקוטע בתחילתו ובסופו. הדובר הוא איש תקשורת או בכיר בחברון:
… וג’האא’ מדינת אלח’ליל.
אד’ן הדנה בין עאאלתי אלג’עברי ואבו עישה אלעויוי אעתבארן מן אלסאעה 9 בעד 7 דקאאק יתוקף אטלאק אלנאר, באד’ן אללה, היכ אלמפרוצ’, תעוד אלאמור אלא מג’אריהא לתעוד אלחיאה אלטביעיה אלא אלח’ליל, ובעד היכ, הד’א אלג’הד לאזם יסתת’מר חתא תנתהי הד’ה אלמשכלה חתא אלאאח’ר, יעני מש נרג’ע לנפס אלרבאט לכן יעני (נקטע)
… وجهاء مدينة الخليل.
إذًا هدنة بين عائلتي الجعبري وأبو عيشة – العويوي اعتبارًا من السّاعة ٩ بعد ٧ دقائق يتوقّف إطلاق النّار، بإذن الله، هيك المفروض، تعود الأمور إلى مجاريها لتعود الحياة الطّبيعيّة إلى الخليل، وبعد هيك، هذا الجهد لازم يستثمر حتّى تنتهي هذه المشكلة حتّى الآخر، يعني مش نرجع لنفس الرباط(؟) لكن يعني (ينقطع)
… נכבדי העיר חברון.
אם כן, הפסקת אש בין משפחת אלג’עברי ואבו עישה – אלעויוי, החל מהשעה 9, בעוד 7 דקות, תיכנס לתוקפה הפסקת האש, בעזרת האל, כך צריך להיות, העניינים יירגעו כדי שהחיים הנורמליים יחזרו לחברון, ולאחר מכן יש לנצל את המאמץ הזה עד שהבעיה תיפתר לגמרי, ולא נחזור לאותו ה… אבל (נקטע)
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
(3)
וסרטון מ- 9.2.22, בו מופיע ראא’ד צלאח, ראש התנועה האסלאמית (בישראל), הפלג הצפוני, במעין ריאיון רחוב אקראי:
ועליכם אלסלאם ורחמת אללה וברכאתה, תחיה לכם ולכל אהלנא פי מדינת אלח’ליל, כבארהם וצע’ארהם ורג’אלהם ונסאאהם.
חיאכם אללה. אליום ח’צרתם אלא בלדכם אלאול, ח’ליל אלרחמן, מן אג’ל אנהאא’ וחל אלח’לאפאת אלעאא’ליה אלתי שהדנאהא פי אלאאונה אלאח’ירה.
רסאלתכם אנתם כאהל אלדאח’ל, ואלרסאלה אלשח’ציה מן אלשיח’ ראא’ד, שיח’ אלאקצא, אלא אהאלי ח’ליל אלרחמן.
אלחמד ללה רב אלעאלמין.
עדנא אלא ביתנא, אלא אסרתנא, אלא אהלנא פי מדינת אלח’ליל. נחמל רסאלתין באסם רג’אל אפשאא’ אלסלאם פי אלדאח’ל אלפלסטיני, אלמנבת’קה ען לג’נת אלמתאבעה.
אלרסאלה אלאולא: נדעו כל אהלנא בעאמה פי מדינת אלח’ליל ונדעו טרפי אלח’לאף בח’אצה, בעד אן נזע’ אלשיטאן בינהמא, אן נעוד מג’דדין אלעהד כמא עהדנא אהלנא פי מדינת אלח’ליל, מע קים אלאח’וה ואלתסאמח ואלתע’אפר ואלסלם אלאהלי חתא יעם ד’לכ כל בית פי מדינת אלח’ליל בדון אסתת’נאא’.
אלרסאלה אלת’אניה: נחנ נדעו טרפי אלח’לאף, בעד אן נזע’ אלשיטאן בינמהא, אן ילתזמא במא תוצלת אליה ג’אהת אלצלח פי מדינת אלח’ליל (נקטע)
– وعليكم السّلام ورحمة الله وبركاته، تحيّة لكم ولكلّ أهلنا في مدينة الخليل، كبارهم وصغارهم ورجالهم ونسائهم.
– حيّاكم الله. اليوم خصرتم إلى بلدكم الأوّل، خليل الرّحمن، من أجل إنهاء وحلّ الخلافات العائليّة التي شهدناها في الآونة الأخيرة.
رسالتكم أنتم كأهل الدّاخل، والرّسالة الشّخصيّة من الشّيخ رائد، شيخ الأقصى، إلى أهالي خليل الرّحمن.
– الحمد لله ربّ العالمين.
عدنا إلى بيتنا، إلى أسرتنا، إلى أهلنا في مدينة الخليل. نحمل رسالتين باسم رجال إفشاء السّلام في الدّاخل الفلسطيني، المنبثقة عن لجنة المتابعة.
الرّسالة الأولى: ندعو كلّ أهلنا بعامّة في مدينة الخليل وندعو طرفي الخلاف بخاصّة، بعد أن نزغ الشّيطان بينهما، أن نعود مجدّدين العهد كما عهدنا أهلنا في مدينة الخليل، مع قيم الأخوّة والتّسامح والتّغافر والسّلم الأهلي حتّى يعمّ ذلك كلّ بيت في مدينة الخليل بدون استثناء.
الرّسالة الثّانية: نحن ندعو طرفي الخلاف، بعد أن نزغ الشيطان بينمها، أن يلتزما بما توصّلت إليه جاهة الصّلح في مدينة الخليل (ينقطع)
– (שלום עליכם)
– ועליכם השלום ורחמי האל וברכותיו, ברכה לכם ולכל אנשינו בעיר חברון, גדולים כקטנים, גברים כנשים.
– תבורכו. היום הגעתם לעירכם הראשונה (שיח’ ראא’ד למד בעיר חברון בסוף שנות השבעים. שָלֵו), חברון, כדי לסיים ולפתור את הסכסוכים המשפחתיים שהיינו עדים להם בתקופה האחרונה.
מהו המסר שלכם כאנשי ה”פנים” (ערביי ישראל), והמסר האישי של שיח’ ראא’ד, השיח’ של אלאקצא (זהו כינויו המוכר של שיח’ ראא’ד), לתושבי חברון?
– השבח לאל ריבון העולמים.
שבנו לביתנו, למשפחתנו, לאנשינו בעיר חברון. אנו מביאים מסר בשם אנשי הפצת השלום בַּ”פְּנים” הפלסטיני, שהם (שליחי) ועדת המעקב (של ערביי ישראל).
המסר הראשון: אנו קוראים לכל אנשינו בחברון בכלל, ולשני צדדי הסכסוך בפרט, לאחר שהשטן הדיח את שניהם, לחזור ולחדש את המחויבות, כפי שהתחייבנו לאנשינו בחברון, עם ערכי האחווה, הסליחה, המחילה ושלום הציבור, כדי שהם ישכנו בכל בית בעיר חברון ללא יוצא מהכלל.
המסר השני: אנו קוראים לשני צדדי הסכסוך, לאחר שהשטן הדיח את שניהם, להתחייב למה שסוכם עם משלחת נכבדי השכנת השלום בעיר חברון (נקטע)
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
(4)
סרטון באורך 3 דקות מ- 10.2.22, בו רואים שני אנשים חמושים לבושי מדים, מצולמים במטע זיתים.
מימין מופיע שַכִּיבֶּ אלֶֶעְוֵיוִי شَكيب العويوي, אסיר משוחרר מחברון, ולצידו, משמאל, וַאאֶלֶ אלְגַ’עְבַּרִי وائل الجعبري, גם הוא אסיר משוחרר מחברון.
אני משער שהם צולמו ברצועה; אי אפשר להסביר את ההופעה הזו שלהם, ואת הדברים שמייד נשמע, כשהם מסתובבים להם חופשיים באיו”ש.
הסרטון גם מלווה מוזיקה צבאית-דרמטית. זה לא משהו “תוצרת בית”.
אולי הם מגורשי עסקת שליט? והמיקום הוא מטע ברצועת עזה? ומי שעומד מאחורי הסרטון הוא בכלל חמאס?
כל זה עוד טרם הקשבתי לתוכן.
חיפוש מהיר – בעברית! – של השם שכיב אלעויוי מביא, בין השאר, את המידע הבא:
“הפיגוע בצומת הגוש היה פיגוע ירי ורצח מרכב חולף שאירע ב-16 באוקטובר 2005 בצומת הגוש אשר בגוש עציון. בפיגוע נרצחו שלושה ישראלים, מתת חוה רוזנפלד-אדלר, כנרת מנדל ועז בן-מאיר, ונפצעו שלושה נוספים.
את הפיגוע ביצעה “חוליית חברון”, מספר מחבלים מהעיר חברון שרצחו שישה ישראלים בפיגועים שונים באזור. שלושת חברי החוליה מבצעי הרצח נידונו כל אחד לארבעה מאסרי עולם אולם שוחררו בעסקת שליט.
[…]
“חוליית חברון” כללה את שכיב באהר שכיב אלעויוי, מוכר בגדים בן 23
[…]
שחרור המחבלים בעסקת שליט
באוקטובר 2011 שוחררו חברי החוליה הרוצחים במסגרת עסקת שליט, לאחר שריצו במאסר פחות משש שנים בלבד. לקראת שחרור הרוצחים בעסקה, הגישה משפחת מנדל תביעת נזיקין כנגד שלושת רוצחי בתה, במטרה לאלץ את מערכת המשפט להותיר את המחבלים בגבולות ישראל”. (ויקיפדיה)
=-=
חיפוש בערבית של ואאל אלג’עברי מעלה מיד תוצאות, שמאשרות שהוא אסיר משוחרר מעסקת שליט. אם תחפשו, תמצאו ביוטיוב גם שיר נאה שבִּתו שרה לו.
תוכן הסרטון, שמופיע רק פה ולא בפייסבוק, כי יותר אני לא לוקח שם סיכונים בהעלאת תכנים מסוג זה: 

סלאם עליכם אהלנא וחבאיבנא פי אלצ’פה אלע’רביה ופי ח’ליל אלרחמן.

אליום אנא מעכו, אבנכו, שכיב באהר אלעויוי, אלאסיר אלמחרר אלמבעד לע’זה מן צפקת ופאא’ אלאחראר, וחביבי וצדיקי אבו אלחסן, ואאל אלג’עברי, מן אעז אצדקאאי, ג’איין אליום נחכי לכם הדול אלכלמתין:

אחנא אליום אללי בציר מש למצלחת חדא, ואלדם אללי בנזל ואלממתלכאת אללי בתרוח מש למצלחת חדא, מש למצלחת אי פלסטיני.

ואחנא אליום, אחנא אולאדכו. לא אחנא אפהם מנכם ולא אחנא בדנא ניג’י נעלמכו.

אחנא אליום מנחכי אנה הד’א אלסלאח לאזם יכון פקט צ’ד אליהוד. מש לחדא ת’אני.

ואליום – אחנא יום חדאד כשעב פלסטיני, ת’לאת’ה מן אבנאאנא אמבארח אנקתלוא באבשע טריקה.

יא רית אלרסאלה האי תצל ויא רית הד’א אלסלאח אנה יכון פי אלמכאן אלצחיח, ואנה אלסלאח ח’ט אחמר. לאזם יתוג’ה פי מכאנה אלצחיח, ואנה אלדם אלפלסטיני ברצ’ו כמאן ח’ט אחמר.

והד’ה רסאלתנא אלכו והאי אח’ונא אבו אלחסן כמאן בקדם אלכו איש? שו ענדה יחכי.

 

באכד עלא כלאם אח’י אבו באהר, שכיב אלעויוי, צדיקי וחביבי ועזיזי, ע אלכלאם אללי חכאה בח’צוצ אלאשכאליה ואלמשכלה אללי צארת בין עאאלת אלג’עברי, עאאלתי, ועאאלת אלעויוי אבו עישה, ובקול לה אנה אנא אידי מע אידכ, ואלעילתין עילה ואחדה ודמהם ואחד וממתלכאתהם ואחדה וסלאחהם אלאצל אן יכון ואחד.

רסאלתנא אחנא אליום לעאאלת אלעויוי ועאאלת אבו עישה ועאאלת אלג’עברי אנה אלדם דם ואחד ואלארצ’ ארצ’ ואחדה ואלסלאח לאזם יכון סלאח ואחד. הד’א אלסלאח לאזם נוג’הה בס ללעדו אלצהיוני פקט.

לד’לכ נקול: יא אהלנא, יא אחבאבנא, פי ח’ליל אלרחמן,

יכפי אטלאק נאר עלא בעצ’, יכפי חרק ללביות, יכפי חרק ללממתלכאת ואלסיאראת.

 

אהלנא וחבאיבנא פי ח’ליל אלרחמן, מן אלעאאלתין אלעויוי אבו עישה ואהל אלג’עברי אלכראם,

אחנא אלסלאח הד’א דאימא כאן יכון ע אליהוד, ויאמא שפנא באיאדי אלשהדא: אלשהיד נסים אלג’עברי, אלשהיד אחמד אלג’עברי, אלשהיד מג’אהד אלג’עברי, מן כאפת אלפצאאל.

אלשהיד עאמר אבו עישה, אלשהיד עבאס אלעויוי ואמג’ד אלעויוי, אלג’מיע, כאן הד’א אלסלאח ללעדו, מא תעודנא נשופה עלא בעצ’, ויא רית אלתאריח’ אלכביר אללי בנינאה פי אלעילתין צ’ד אלעדו מא יציר יום ולילה נמחיה ויציר צ’דנא, צ’ד אבנאא’ שעבנא.

רסאלתנא אלכו אן נחקן דמאא’ בעצ’.

سلام عليكم أهلنا وحبايبنا في الضّفّة الغربيّة وفي خليل الرّحمن.

اليوم أنا معكو، ابنكو، شكيب باهر العويوي، الأسير المحرّر المبعد لغزّة من صفقة وفاء الأحرار، وحبيبي وصديقي أبو الحسن، وائل الجعبري، من أعزّ أصدقائي، جايين اليوم نحكي لكم هدول الكلمتين:

احنا اليوم اللّي بصير مش لمصلحة حدا، والدّمّ اللّي بنزل والممتلكات اللّي بتروح مش لمصلحة حدا، مش لمصلحة أيّ فلسطيني.

واحنا اليوم، احنا أولادكو. لا احنا أفهم منكم ولا احنا بدّنا نيجي نعلّمكو.

احنا اليوم منحكي إنّه هذا السّلاح لازم يكون فقط ضدّ اليهود. مش لحدا ثاني.

واليوم – احنا يوم حداد كشعب فلسطيني، ثلاثة من أبنائنا امبارح انقتلوا بأبشع طريقة.

يا ريت الرّسالة هاي تصل ويا ريت هذا السّلاح إنّه يكون في المكان الصّحيح، وإنّه السّلاح خطّ أحمر. لازم يتوجّه في مكانه الصّحيح، وإنّه الدّمّ الفلسطيني برضو كمان خطّ أحمر.

وهذه رسالتنا الكو وهاي أخونا أبو الحسن كمان بقدّم الكو ايش؟ شو عنده يحكي.

بؤكّد على كلام أخي أبو باهر، شكيب العويوي، صديقي وحبيبي وعزيزي، ع الكلام اللّي حكاه بخصوص الإشكاليّة والمشكلة اللّي صارت بين عائلة الجعبري، عائلتي، وعائلة العويوي أبو عيشة، وبقول له إنّه أنا إيدي مع إيدك، والعيلتين عيلة واحدة ودمّهم واحد وممتلكاتهم واحدة وسلاحهم الأصل أن يكون واحد.

رسالتنا احنا اليوم لعائلة العويوي وعائلة أبو عيشة وعائلة الجعبري إنّه الدّمّ دمّ واحد والأرض أرض واحدة والسّلاح لازم يكون سلاح واحد. هذا السّلاح لازم نوجّهه بسّ للعدوّ الصّهيوني فقط.

لذلك نقول: يا أهلنا، يا أحبابنا، في خليل الرّحمن،

يكفي إطلاق نار على بعض، يكفي حرق للبيوت، يكفي حرق للممتلكات والسّيّارات.

أهلنا وحبايبنا في خليل الرّحمن، من العائلتين العويوي أبو عيشة وأهل الجعبري الكرام،

احنا السّلاح هذا دايمًا كان يكون ع اليهود، وياما شفنا بأيادي الشّهدا: الشّهيد نسيم الجعبري، الشّهيد أحمد الجعبري، الشّهيد مجاهد الجعبري، من كافّة الفصائل.

الشّهيد عامر أبو عيشة، الشّهيد عبّاس العويوي وأمجد العويوي، الجميع، كان هذا السّلاح للعدوّ، ما تعوّدنا نشوفه على بعض، ويا ريت التّاريخ الكبير اللّي بنيناه في العيلتين ضدّ العدوّ ما يصير يوم وليلة نمحيه ويصير ضدّنا، ضدّ أبناء شعبنا.

رسالتنا الكو أن نحقن دماء بعض.

שכיב: שלום לכם אנשינו ויקירינו בגדה המערבית ובחברון.

היום אני אתכם, הבן שלכם, שכיב באהר אלעויוי, האסיר המשוחרר שגורש לעזה בעסקת “הנאמנות לבני החורין” (שמה הערבי-חמאסי של עסקת שליט. שָלֵו), עם יקירי וחברי אבו אלחסן, ואא’ל אלג’עברי, מחבריי היקרים ביותר, באים היום להגיד לכם את הדברים הבאים:

מה שקורה היום לא קורה לטובתו של אף אחד, והדם שנשפך והרכוש שנפגע אינו לטובתו של אף אחד, לא לטובתו של אף פלסטיני.

אנו היום הבנים שלכם. איננו מבינים טוב יותר מכם ולא באנו ללמד אתכם.

רק באנו להגיד, שהנשק צריך להיות מופנה רק נגד היהודים. לא לאף אחד אחר.

היום הוא יום אבל לעם הפלסטיני, שכן שלושה מבנינו נהרגו אתמול בדרך המכוערת ביותר.

מי ייתן והמסר הזה יגיע ומי ייתן והנשק יופנה ליעד הנכון, שכן הנשק הוא קו אדום. הוא צריך להיות מכוון ליעד הנכון, שכן הדם הפלסטיני הוא גם קו אדום.

זהו המסר שלנו אליכם, והנה אחינו אבו אלחסן גם יפנה אליכם את דבריו.

ואא’ל: אני מאשר/מחזק את דבריו של אחי אבו באהר, שכיב אלעויוי, חברי ויקירי, אני מחזק את דבריו בנוגע לבעיה שקרתה בין משפחת אלג’עברי, משפחתי, ומשפחת אלעויוי אבו עישה, ואומר לו שידי שלובה בידך, ושתי המשפחות הן משפחה אחת, הדם שלהם אחד, הרכוש שלהם אחד והנשק שלהם אמור להיות אחד.

המסר שלנו היום למשפחת אלעויוי ומשפחת אבו עישה ומשפחת אלג’עברי הוא שהדם הוא דם אחד, האדמה אדמה אחת והנשק צריך להיות נשק אחד. את הנשק הזה אנו אמורים לכוון רק לאויב הציוני.

לכן אנו אומרים: אנשינו ויקירינו בחברון,

מספיק עם הירי אלו על עלו, מספיק לשרוף בתים, מספיק לשרוף רכוש ומכוניות.

שכיב: אנשינו ויקירינו בחברון, בני משפחות אלעויוי אבו עישה ואלג’עברי היקרים,

הנשק הזה תמיד הופנה נגד היהודים, וכמה ראינו אותו בידיים של השהידים! השהיד נסים אלג’עברי, השהיד אחמד אלג’עברי, השהיד מג’אהד אלג’עברי, מכל הפלגים.

השהיד עאמר אבו עישה, השהיד עבאס אלעויוי ואמג’ד אלעויוי, כולם, הנשק הופנה נגד האויב, לא התרגלנו לראות אותו מופנה נגדנו, ומי ייתן שההיסטוריה המפוארת, שבנינו אותה בשתי המשפחות נגד האויב, לא תימחק על ידינו בן לילה ותופנה נגדנו, נגד בני עמנו.

ואא’ל: המסר שלנו אליכם הוא שנמנע שפיכות דמים.

(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)

=-=-=-=
לשורש ו.ג’.ה התייחסנו בפוסט הבא:
=-=-=
בתמונה: מראות מצפון קוריאה
זה היה הפוסט ה- 1,659 שלנו.
שיהיה יום נהדר,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x