צרוד

צרוד
בריאות ורפואה פעלים שמות תוארLeave a Comment on צרוד

צרוד

צרוד

מרחבא
שלום לכולם,
***הודעה למנויי שירות הדוא”ל היומי שלנו באתר:
מסתבר שמערכת שליחת המיילים היא חינמית עד 5000 מיילים בחודש, ובזכות העובדה שהגענו כבר למאות מנויים, המערכת – מצידה – הודיעה שהיא תפסיק לשלוח מיילים בימים האחרונים של החודש, עקב חריגה מהמכסה.
אז תכירו…
מצד אחד זה משמח (מאות המנויים), מצד שני פחות (גחמות המערכת)… ???? ***
מילת היום מופיעה לבקשתה של הקוראת Haya Levy.
אז מילת היום היא –
מַבְּחוּח مَبْحُوح – צרוד; קול צרוד
את אוזנה של חיה צד שמו של פאיק אלמבחוח, בכיר חמאס שחוסל בחודש מרץ בביה”ח א-שִּפא.
נזכיר במילה גם את אחיו הגדול, מחמוד אלמבחוח, בכיר חמאס שחוסל בדובאי ב- 2010.
בלי שום קשר, ומספר שבועות לאחר שחיה ביקשה את המילה, הקורא יאיר גולד שלח לי סרטון נוסף של יקיר הדף אשרף מצארוה.
הסרטון פורסם ב- 30.3.24 וכותרתו:
אחנא באלנאצרה דאימן ען דון אלעאלם
احنا بالناصرة دايمًا عن دون العالم
אנחנו בנצרת תמיד יוצאי דופן
מעקול, יא ג’מאעה, מדינה מת’ל מדינת אלנאצרה, אכבר מדינה פי אלוסט אלערבי, עאצמת אלג’מאהיר אלערביה, בתטלע בס 3-4 באצאת ברמצ’אן יצלוא פי אלאקצא, ואאח’ר אלג’מעה? ומן מג’הוד שח’צי? משכורין יעני אלשיוח’ ואלשופיריה.
יעני מעקול מא אלאקיש מחל פאצ’י ארוח אצלי באלאקצא?
רחת עלא ג’אמע בלאל, ביקול לי: “ואללה, ח’י, מלאן, באץ ואחד טאלע. אטלע ע אלנבי סעין, בלכי דברוכ”.
רחנא ע אלנבי סעין, האי ביקול לי: “ח’י, מלאן, פי 60-70 זעלאנין. רוח עלא ג’אמע אלאבראר”.
רחנא ג’אמע אלאבראר, עשאן … צחאבה. באלאאח’ר צפינא בעין מאהל. ביקול: “ואללה, יא עמי, מטלעין 8 באצאת ופי 400 זעלאנין, מש עארף שו בדי אסוי”.
מעקול הדא אלחכי? מדינת אלנאצרה פיהא אכבר שרכת באצאת פי אסראאיל, פש מחל פאצ’י?
וין אלחרכה אלאסלאמיה? וין אלקאאמה אלערביה אלמוחדה? וין אלג’מעיאת אלאסלאמיה? וינכו? ולא בס פי אלאנתח’אבאת “תעאלוא צותוא! וצותכ אמאנה ופי אענאק אלמסלמין!”
לא ואללה, אלאקצא אמאנה פי אענאק אלמסלמין, מש אלצות! צותנא מבחוח! צותנא אלעורה!
אנא עשאן היכ אנא צ’ד אלאנתח’אבאת, בס מא חדא בירד עלי אנא, עשאני פקיר, מעיש באץ.
הי פי באצאת וראי פאצ’יאת, בדי אאח’ד ואחד, ארכב פיה, אסוקה אנא חתא, היכ אקעד ורא ואמד רג’לי לקדאם. אט’לני נאזל ע אלאקצא. מש מלאקי ע’יר הדא אלחל!
יא מש אחים שלי!
معقول، يا جماعة، مدينة مثل مدينة النّاصرة، أكبر مدينة في الوسط العربي، عاصمة الجماهير العربيّة، بتطلّع بس ٣-٤ باصات برمضان يصلّوا في الأقصى، وآخر الجمعة؟ ومن مجهود شخصي؟ مشكورين يعني الشّيوخ والشوفيريّة.
يعني معقول ما ألاقيش محلّ فاضي أروح أصلي بالأقصى؟
رحت على جامع بلال، بيقول لي: “والله، خيّ، ملان، باص واحد طالع. اطلع ع النّبي سعين، بلكي دبّروك”.
رحنا ع النّبي سعين، هاي بيقول لي: “خيّ، ملان، في ٦٠-٧٠ زعلانين. روح على جامع الأبرار”.
رحنا جامع الأبرار، عشان … صحابة. بالآخر صفّينا بعين ماهل. بيقول: “والله، يا عمّي، مطلّعين ٨ باصات وفي ٤٠٠ زعلانين، مش عارف شو بدّي أسوّي”.
معقول هدا الحكي؟ مدينة النّاصرة فيها أكبر شركة باصات في إسرائيل، فش محلّ فاضي؟
وين الحركة الإسلاميّة؟ وين القائمة العربيّة الموحّدة؟ وين الجمعيّات الإسلاميّة؟ وينكو؟ ولّا بس في الانتخابات “تعالوا صوّتوا! وصوتك أمانة وفي أعناق المسلمين!”
لا والله، الأقصى أمانة في أعناق المسلمين، مش الصّوت! صوتنا مبحوح! صوتنا العورة!
أنا عشان هيك أنا ضدّ الانتخابات، بس ما حدا بيردّ عليّ أنا، عشاني فقير، معيش باص.
هي في باصات وراي فاضيات، بدّي آخد واحد، أركب فيه، أسوقه أنا حتّى، هيك أقعد ورا وأمدّ رجليّ لقدّام. أظلّني نازل ع الأقصى. مش ملاقي غير هدا الحلّ!
يا مش אחים שלי!
הגיוני, אנשים, שעיר כמו נצרת, העיר הגדולה במגזר הערבי, בירת הציבור הערבי, מוציאה רק 3-4 אוטובוסים ברמדאן לתפילה ב(מסגד) אלאקצא, ועוד ביום השישי האחרון (של החודש)? ומדובר ביוזמה אישית. אנו מודים לשיח’ים ולנהגים.
כלומר הגיוני שלא אמצא מקום פנוי כדי ללכת להתפלל באלאקצא?
הלכתי למסגד בלאל (בן רבאח, בנצרת), הוא אומר לי: “בחיי, אחי, הכול מלא, רק אוטובוס אחד יוצא. לך ל(מסגד) אלנבי סעין (בנצרת), אולי ידאגו לך”.
הלכנו לאלנבי סעין, הוא אומר לי: “אחי, מלא, יש 60-70 (אנשים) כועסים (מאוכזבים). לך למסגד אלאבראר (גם בנצרת)”.
הלכנו למסגד אלאבראר, כי … . בסוף חנינו בעין מַאהֶל (כפר בגליל התחתון). הוא אמר: “בחיי, מוציאים 8 אוטובוסים ויש 400 כועסים, לא יודע מה לעשות”.
הגיוני הדבר הזה? בעיר נצרת נמצאת חברת האוטובוסים הגדולה בישראל, ואין מקום פנוי?
איפה התנועה האסלאמית? איפה הרשימה הערבית המאוחדת? איפה האגודות האסלאמיות? איפה אתם? או שרק בבחירות (אתם אומרים): “בואו להצביע! הקול שלך הוא פיקדון המופקד בידי המוסלמים!”
לא, אלאקצא הוא פיקדון המופקד בידי המוסלמים, לא הקול! הקול שלנו כבר צרוד! הקול שלנו ערווה!
לכן אני נגד הבחירות, אבל אף אחד לא מקשיב לי, כי אני עני, אין לי אוטובוס.
הנה יש מאחוריי אוטובוסים ריקים, אני אקח אחד, אסע בו, אפילו אנהג בו, כך אשב לי מאחורה ואמתח את רגליי קדימה. אסע לאלאקצא. אני לא מוצא פתרון אחר!
יא לא אחים שלי!
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
=-=-=-=-=-=
השורש הערבי ב.ח.ח (בגזרת הכפולים) עוסק בצרידות:
* הפועל בַּחּ بحّ בבניין הראשון, שמילת היום היא צורת הבינוני הפעול שלו – היה צרוד
* בֻּחַאח بُحاح או בֻּחַּה بُحّة, בצורות שם הפעולה/מצדר של הבניין – צרידות
* הפועל בַּחַּחַ بحّح בבניין השני או אַבַּחַּ أبحّ ברביעי – גרם לצרידות
* הפועל אִנְבַּחּ انبحّ בבניין השביעי, במדוברת – היה צרוד
* צוֹת מַבְּחוּח صوت مبحوح – קול צרוד
* אַבַּחּ أبحّ, במשקל בעלי המום – צרוד
* בַּחּ! بحّ! במדוברת – נגמר! אזל! די!
צילום: Jesse van Vliet
זה היה הפוסט ה- 2,415 שלנו.
שיהיה יום מצוין,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x