פורסם ב- 10.2.22
מילת היום מופיעה בזכותו של ידידי הקורא יהושע אינדור.
רַמְז رَمْز וברבים רֻמוּז رموز – סמל, אייקון; רמז, רמיזה, אות, סימן, סימון, קוד, סיסמה; קריצה בעין; אלגוריה; מנהיג חשוב, אישיות בולטת וחשובה
יהושע שלח לי סרטון באורך שתי דקות. הסרטון, אותו הפיץ במקור “אבו עלי אקספרס”, היה באיכות ממש לא טובה.
חיפוש מהיר בגוגל הביא אותי לדף הפופולארי (עם מעל 2 מיליון עוקבים):
العربية فلسطين Alarabiya Palestine
אלערביה פלסטין (אלערביה היא/הוא ערוץ חדשות סעודי, מהפופולאריים בעולם הערבי)
צפחה מתח’צצה בתע’טית אלשא’ן אלפלסטיני אלמחלי
صفحة متخصصة بتغطية الشأن الفلسطيني المحلي
דף שמיועד לכיסוי העניין הפלסטיני המקומי
אותו הסרטון הוצג בדף עם הכותרת:
فيديو| أول تعقيب على أحداث مدينة جنين – مسلحون من حركة فتح في مخيم جنين يطالبون بمحاسبة المعتدين على نجل الأسير زكريا الزبيدي، ويحذرون من المساس بالمناضلين في المخيم
סרטון| התייחסות ראשונה לאירועים בעיר שכם – חמושים מתנועת פת”ח במחנה (הפליטים) ג’נין דורשים לסגור את החשבון עם מי שתקף את בנו של האסיר זכריא אלזבידי, ומזהירים מפגיעה באנשי המאבק במחנה
בלעדי לאלערביה פלסטין
המוצגים בסרטון הם חמושים רעולי פנים, הנושאים שלט עליו כתוב:
נפק אלחריה
חרכת פתח וחרכת אלשביבה אלפתחאויה
نفق الحرّيّة
حركة فتح وحركة الشّبيبة الفتحاويّة
מנהרת החופש (הכינוי המקובל לאירוע הבריחה מכלא גלבוע בספט’ 2021)
תנועת פת”ח ותנועת הנוער של פת”ח
בדאיתן נהדי אלתחיה ואג’לאל ואכבאר לאח’אנא אלאסיר זכריא אלזבידי
נחנ כאבנאא’ אלשהדאא’ ואח’ות אלשהדאא’ ואח’ות אלאסרא ענד הד’א אלמוקף נצדרה ללאח’ זכריא אלזבידי דאח’ל אלסג’ון ונקול לה אנ עאאלתכ ואבנאא’כ ואבנאא’ אלשהדאא’ ואבנאא’ אלאסרא כלהם אמאנה באענאקנא חתא אלאסתשהאד
ונוג’ה רסאלתנא אלא אלסלטה ובעצ’ רמוזהא פי מדינת ג’נין אלד’ין לא יחאפט’ון עלא דמאא’ אלשהדאא’ ועאהאת אלאסרא
נקול להם אנ הד’ה אלבדאיה, אן עדתם עדנא, והד’ה מוקפנא וסוף תרונ אלמזיד מנא.
אן עדתם עדנא
וכמא נוג’ה רסאלתנא אלא קיאדתנא פי ראמ אללה: נחנ לא נעמל תחת אי ראיה, ראיתנא הי אלפתח כאבנאא’ אלשהדאא’ ואבנאא’ אסרא
והד’א הו מוקפנא: אן עדתם עדנא, ונחנ מסתמרון חתא יאתי אחד מן הד’ה אלרמוז אלקיאדיה מן ראמ אללה אלא סמאע מטאלב אהלנא פי מח’ים ג’נין.
תכביר!
אללה אכבר!
זכריא! זכריא! זכריא!
נחנ כשבאב מח’ים ג’נין מח’לצין אלא אסראנא ושהדאאנא, נחנ נקול אד’א פי הנאכ בעצ’ אלמרתזקה דאח’ל אג’הזת אלאמן, נקול להם: אצ’בטוהם ח’ופן אן נקע באלמחט’ור וחרפ אלבוצלה והד’ה אלמרה וקעתהם מש זי אי מרה
נחנ להם פי אלמרצאד, אי יד תמתד עלא אבנ אסיר, אבנ שהיד, נחנ סנכון מוג’ודין פי אלמנ…
תכביר!
אללה אכבר!
بدايةً نهدي التّحيّة وإجلال وإكبار لأخانا (הטעות במקור) الأسير زكريا الزّبيدي
نحن كأبناء الشّهداء وإخوة الشّهداء وإخوة الأسرى عند هذا الموقف نصدّره للأخ زكريا الزّبيدي داخل السّجون ونقول له إنّ عائلتك وأبناءك وأبناء الشهداء وأبناء الأسرى كلّهم أمانة بأعناقنا حتّى الاستشهاد
ونوجّه رسالتنا إلى السّلطة وبعض رموزها في مدينة جنين الذين لا يحافظون على دماء الشّهداء وعاهات الأسرى
نقول لهم إنّ هذه البداية، إن عدتم عدنا، وهذه موقفنا (הטעות במקור) وسوف ترون المزيد منّا.
إن عدتم عدنا
وكما نوجّه رسالتنا إلى قيادتنا في رام الله: نحن لا نعمل تحت أيّ راية، رايتنا هي الفتح كأبناء الشّهداء وأبناء أسرى
وهذا هو موقفنا: إن عدتم عدنا، ونحن مستمرّون حتّى يأتي أحد من هذه الرّموز القياديّة من رام الله إلى سماع مطالب أهلنا في مخيّم جنين.
تكبير!
الله أكبر!
زكريا! زكريا! زكريا!
نحن كشباب مخيّم جنين مخلصين إلى أسرانا وشهدائنا، نحن نقول إذا في هناك بعض المرتزقة داخل أجهزة الأمن، نقول لهم: اضبطوهم خوفًا أن نقع بالمحظور وحرف البوصلة وهذه المرّة وقعتهم مش زيّ أيّ مرّة
نحن لهم في المرصاد، أي يد تمتدّ على ابن أسير، ابن شهيد، نحن سنكون موجودين في المِنْ…
تكبير!
الله أكبر!
קודם כל נקדיש ברכה, הערצה ורוממות לאחינו האסיר זכריא אלזבידי
אנו, כבני השהידים, האחים של השהידים והאחים של האסירים, מקדישים את המעמד הזה לאח זכריא אלזבידי בתוך בתי הכלא, ואומרים לו: משפחתך, ילדיך, ילדי השהידים וילדי האסירים, כולם מופקדים בידינו לשמירה עד המוות כשהידים
אנו מַפְנים מסר לרָשות ולבכיריה בעיר ג’נין, שאינם שומרים על דם השהידים ועל עוולות האסירים
אומרים להם שזו ההתחלה, “אם תשובו (לסורכם) נשוב גם אנו”*, זו עמדתנו ועוד תראו דברים נוספים מאיתנו.
אם תשובו נשוב גם אנו
ואנו גם מַפְנים מסר להנהגה שלנו בראמאללה: אנו לא עובדים תחת שום דגל, הדגל שלנו הוא פת”ח כילדי השהידים וילדי האסירים
זו עמדתנו: אם תשובו נשוב גם אנו, ואנו ממשיכים עד שיבוא אחד מבכירי ההנהגה מרמאללה לשמוע את דרישות אנשינו במחנה ג’נין.
(ברקע) אמרו אללהֻ אכבר!
אללהֻ אכבר!
זכריא! זכריא! זכריא!
אנו כצעירי מחנה ג’נין נאמנים לאסירים ולשהידים שלנו, ואנו אומרים שאם יש שכירי חרב בתוך מנגנוני הביטחון, אנו אומרים להם: תפסו/רסנו אותם מתוך חשש שניפול/נמעד בדבר אסור** ונשבש את המצפן*** שכן בפעם הזו הקרב שלהם (או שמא: נפילה) אינו כמו בכל פעם
אנו עוקבים אחריהם, כל יד שתפגע בילד של אסיר, ילד של שהיד, אנו נימצא ב…
(ברקע) אמרו אללה אכבר!
אללה אכבר!
(מתפזרים)
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
* מתכתב עם סורת המסע הלילי (אלאסראא’), פסוק 8:
עַסַא רַבֻּכֻּם אַן יַרְחַמַכֻּם וַאִן עֻדְתֻם עֻדְנַא וַגַ’עַלְנַא גַ’הַנַּם לִלְכַּאפִרִין חַצִירַא
عَسى رَبُّكُم أَن يَرحَمَكُم وَإِن عُدْتُم عُدْنَا وَجَعَلْنَا جَهَنَّمَ لِلْكَافِرِينَ حَصيرًا
“אולי יואיל ריבונכם לרחם עליכם, ואולם אם תשובו לסורכם, נשוב גם אנו, וגיהינום יסגור על הכופרים”
יש מפרשים שבני ישראל שבו לסורם בשלישית, כאשר כפרו במוחמד ורדפוהו. הם באו על עונשם בעת שהוגלו שבטיהם שישבו בעיר מדינה, או הושמדו
** להבנתי הוא רומז לכך שהם מעדיפים שהמנגנונים יטפלו בסוררים, אחרת הם, הדוברים, יעשו זאת בעצמם. ואם אתם, הקוראים, מבינים את הביטוי, תרגומו ופירושו באופן שונה – שתפו אותנו
*** זהו תרגום מילולי של ביטוי שתרגומו החופשי הוא להתבלבל, לאבד את הצפון
וראו מה כתב לנו בנושא בתגובות הקורא Dani Nagy
בנו של זביידי נעצר על-ידי הרשות בג’נין ושוחרר כעבור שעות | תיעוד מהעימותים
מאבקם של מנגנוני הביטחון הפל’ להשבת החוק והסדר במחוז ג’נין הוביל למעצר שלושה צעירים, בהם מוחמד זביידי, בנו של זכריא זביידי – אחד מששת המחבלים שברחו מכלא גלבוע. אחרי עימותים במחנה הפליטים בעקבות המעצר שהפך אלים, שוחרר הבן. צפו: חמושים ירו לעבר מבני ממשל
אליאור לוי | 08.01.22 | ynet
השורש הערבי ר.מ.ז עוסק ברמזים, סימנים ובאנשים חשובים.
אה, גם בקריצות בעין, ובכך הוא מפגין קשר חצי-טבעי (פונטית) עם השורש הדומה ע’.מ.ז غمز, העוסק גם הוא בקריצות וברמיזות.
* הפועל רַמַז رَمَز בבניין הראשון, שמילת היום היא צורת שם הפעולה/מצדר שלו – רמז, נתן אות; סימל; הצביע על-; קרץ בעין
* הפועל הספרותי רַמֻזַ رَمُزَ גם בבניין הראשון אך במשקל אחר – נעשה מכובד ואצילי
* הפועל רַמַּז رَمّز בבניין השני – רמז; קודד, הצפין (הפך למוצפן ומקודד)
* הפועל הספרותי תַרַמַּזַ ترمّز בבניין החמישי או אִרְתַמַזַ ارتمز בשמיני – נע, זז
* הפועל הספרותי תַרַאמַזוּא ترامزوا בבניין השישי – רמזו אלו לאלו
* רַמַז رَمَز – סימון
* רַאמוּז راموز וברבים רַוַאמִיז رواميز– דגם; שורש, עיקר
* רַמַּאזַה رمّازة, במשקל בעלות המלאכה – פרוצה (לא בשימוש)
* רַמְזִיּ رمزيّ – סמלי; אלגורי
* רַמְזִיַּה رمزيّة – סמליות, סימבוליזם
* רַמְזֶ אלְחֻרִּיַּה رمز الحرّيّة – סמל החירות
* רַמְזֶ אלְמַשַאעֶר رمز المشاعر – אמוטיקון, רגשון, סמיילי (מיל’: סמל הרגשות)
* צוּרַה רַמְזִיַּה صورة رمزيّة או רַמְז תַעְבִּירִיּ رمز تعبيريّ – אימוג’י (מיל’: תמונה סמלית או סמל הבעתי)
* רַמְז בַּרִיד رمز بريد או: רַמְז בַּרִידִיּ رمز بريديّ – מיקוד (של דואר)
* רַמְז עַצְרֹה رمز عصره – האדם הגדול בדורו
* רֻמוּזֶ אלְעַנַאצֶרֶ אלְכִּימְיַאאִיַּה رموز العناصر الكيميائيّة – סימני היסודות הכימיים, סמלים כימיים
רַמְזִי رمزي הוא גם שם פרטי של גבר, שפירושו: רמז המעיד על הפיקחות והשנינות של בעליו
אישה תיקרא רַמְזִיַּה رمزيّة
(1)
רמזי ח’ורי رمزي خوري, נוצרי יליד 1946 ביפו, הוא מדינאי איש תנועת פת”ח. בעבר שימש כמנכ”ל הקרן הלאומית הפלסטינית, סגן מזכ”ל נשיאות הרשות, ראש לשכתו של יאסר ערפאת, סגן יו”ר מועצת המנהלים של העיתון “אלחיאה אלג’דידה”, יו”ר הוועדה הנשיאותית העליונה למעקב אחר ענייני הכנסיות בארץ ישראל, ועוד.
(2)
“רמזי אחמד יוּסֶף (או: רמזי מוחמד יוסף; נכתב גם בצורה רמזי יוסוף או רמזי יוסף; בערבית: رمزي يوسف), נולד כעבד אלבאסט מחמוד עבד אלכרים (בערבית: عبد الباسط عبد الكريم) ונודע בעשרות שמות בדויים, הוא מחבל כוויתי ממוצא פקיסטני שהיה אחד ממתכנני הפיגוע במגדלי התאומים ב-1993. כמו כן, תכנן והרכיב מטעני חבלה לפיגועים רבים נוספים, וכן היה האדריכל הראשי של תוכנית בוז’ינקה. במהלך בדיקת ההיתכנות לתוכנית בוז’ינקה, הטמין פצצה בטיסה 434 של פיליפין איירליינס. […]” (ויקיפדיה)
(3)
רמזי עבד רמזי הוא שם הדמות שמשחק אמיר שורוש בסדרה “קופה ראשית”
זה היה הפוסט ה- 1,618 שלנו.
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.