תוכנית לימוד

תוכנית לימוד
פעלים שמות עצם (מופשטים)Leave a Comment on תוכנית לימוד

תוכנית לימוד

תוכנית לימוד

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה בזכותו של חברי הקורא האדוק Marc Shof.
אז מילת היום היא –
מִנְהַאג’ مِنْهَاج וברבים מַנַאהִיג’ مناهيج – תוכנית עבודה, תוכנית לימוד; שיטת פעולה; דרך ברורה, מסלול ברור, כיוון; מצע, סגנון
פרשת חומרי הלימוד בבתי הספר הערביים בירושלים עוררה, כזכור, רעש רב.
מרק שלח לי מגוון קטעים בנושא.
היום נתמקד בשניים של יקיר הדף אבו מחמוד.
הראשון הוא קטע קצר שהוא כתב:
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اهلنا الكرام، أولياء الأمور المحترمين تحية مقدسية مباركة وبعد:
انطلاقا من الموقف الوطني والشعبي الذي اتخذته الهيئات الوطنية والإسلامية في القدس بإعلان الإضراب الشامل غدا الاثنين 19/9/2022/ في كافة مدارس القدس بمختلف مظلاتها التعليمية رفضا لفرض المنهاج الإسرائيلي والكتب المحرفة التي تسمم عقول اولادنا وتطمس هويتنا وتلغي حضارتنا وقيمنا وانتمائنا لقدسنا ومقدساتها فعليه نعلن نحن في اللجنة المركزية لأولياء أمور مدارس صور باهر عن التزامنا بقرار الإضراب وندعو جميع الأهالي والطلاب والمعلمين والمعلمات بالالتزام بهذا القرار والوقوف موقف تاريخي يشهد لنا جميعا به القاصي والداني فأولادنا اغلى ما نملك فلا تبيعوهم بعرض من الدنيا
שלום עליכם, רחמי האל וברכותיו
אנשינו הנכבדים, ההורים המכובדים, ברכה ירושלמית מבורכת, ולעצם העניין:
בשל העמדה הלאומית והעממית אותה נקטו הגופים הלאומיים והאסלאמיים בירושלים, בהכריזם על שביתה כללית מחר יום ב’, ה- 19.9.22, בכל בתי הספר בירושלים על כל מסגרותיהם הלימודיות, מתוך דחייה של תוכנית הלימודים הישראלית והספרים המסולפים, שמרעילים את שכלם של ילדינו, מוחקים את זהותנו ומבטלים את תרבותנו, ערכינו והשתייכותנו לירושלים שלנו ולמקומות הקדושים שלה, הרי שאנו מכריזים בזאת, בוועד ההורים המרכזי של בתי הספר בצור באהר, על מחויבותנו להחלטה על השביתה, ואנו קוראים לכל ההורים, התלמידים, המורים והמורות להתחייב להחלטה זו (כלומר לקיימה. שָלֵו), ולעמוד עמידה היסטורית, שיהיו עדים לנו בעניינה הן הרחוק והן הקרוב, שכן הילדים שלנו הם הדבר היקר ביותר שיש לנו, אז אל תמכרו אותם עבור חפץ (גשמי) מהעולם הזה.
=-=
צור באהר?!?!? אבו מחמוד אמר עכשיו שהוא מצור באהר, או שזה רק wishful thinking שלי? שכן צור באהר הוא הכפר שאני רואה מחלון ביתי! מה, אנחנו שכנים? להזמין אותו להדלקת נר ראשון או שהוא יזמין אותי למשהו אצלו? אני אביא כנאפה מאבו כף בג’בל אלמכבר! מבטיח! (בפעם האחרונה שרציתי לקנות שם כנאפה לבת שלי זרקו סלע עצום על האוטו שלנו, ממרחק מטר, ובמזל משמיים רק מראת הצד נשברה והיא ספגה את כל הפגיעה. לא רוצה לחשוב מה היה קורה אילו הסלע היה מנפץ את אחד החלונות וחודר לתוך האוטו. אבל בשביל אבו מחמוד אני מוכן לנסוע לשם שוב).
=-=-=
הקטע השני הוא סרטון, אותו גם שלח לי קורא אדוק אחר של הדף. הסרטון פורסם ב- 19.9.22:
בסמ אללה ואלצלאה ואלסלאם עלא רסול אללה,
אללה יסעד צבאחכם ג’מיען.
אליום אלאתנין, 19.9.2022, יום ביתסג’ל באלתאריח’, יום אהל אלקדס חכוא כלמתהם. אהל אלקדס, מן רג’אלהא לנסואנא לולאדהא, חכוא כלמתהם וחכוא אנה אחנא ראפצ’ין אלמנהאג’ אלמסתפז, אלמנהאג’ אללי בדה ינפרצ’ ע ולאדנא ע’צבן ענא, אלמנהאג’ אלסאקט אלפאסד. חכוא אנה אחנא ראפצ’ין אלאשי הד’א. וחתא ולאדנא, לו קעדוא באלדאר ומא תעלמוא – מא בדנא נעלמהם אלמנהאג’ הד’א. בנקעדהם באלדאר, אשרף אלנא ואלהם, ולא יתעלמוא מנהאג’ פאסד וסאקט מת’ל הד’א, בדה ינפרצ’ עלינא ע’צבן ענא.
אהל אלקדס אליום חכוא כלמתהא ואת’בתוא ללכל, ללקאצי ואלדאני, אנה לו כל אלעאלם ביטבע וכל אלעאלם ביתנסק, אחנא מש מת’להם, ולא רח נכון מת’להם, ולא בנקבל עלא ולאדנא ולא עלא חאלנא נכון מת’להם.
אחנא בדנא ולאדנא יתעלמוא אלמנהאג’ אללי אחנא בדנא איאה, מש אלמנהאג’ אלמפרוצ’ עלינא.
כל אלאחתראם לכל אהל אלקדס ולאוליאא’ אלאמור ולכל אלנאס אללי אלתזמת בהד’א אלאצ’ראב, ואליום אלאצ’ראב רח יכון ח’טוה אולא בתת’בת ללג’מיע אנה הד’א אלאשי אחנא ראפצ’ינה ווין מא בדהא תוצל תוצל, לו בנקעד ולאדנא באלדאר וביתעלמוש, הד’א אלמנהאג’ אחנא ראפצ’ינה.
כלמת אהל אלקדס אליום אנחכת, כמאן מרה, מן זלאמהא לנסואנהא לשבאבהא, חכוהא, והמ מש שאיפין חדא. אמא פי בעצ’ אלנאס, ללאסף, אלמתח’אד’לין, אללי ביטלעוא באלתעליקאת וביקולוא “שו יעני, והד’א אלמנהאג’ פש פיה אשי”, וקאבלין אלמנהאג’ הד’א, ללאסף, הדול מנהם בעצ’, יעני אוליאא’ אמור מנהם.
בחב אקול לכ: אד’א אנת קאבל אלמנהאג’ הד’א ושאיפה מניח אלכ ולולאדכ, בתחמל ולאדכ, ובתודיהם ע מדארס תל אביב, ביתעלמוא מע יוסי ודאני, ואנ שאא’ אללה אבנכ ביג’י, יא חביבי, בירג’ע עליכ לאבס קבע ע ראסה, ובנתכ אנ שאא’ אללה בתרג’ע מתג’וזה יוסי. אנת חר בולאדכ, במא אנכ שאיפ הד’א אלאשי כויס, ח’לי ראיכ אלכ ואחפט’ בראיכ אלכ.
אהל אלקדס אליום חכוא ראיהם, ואכיד אלכל סמע ראיהם באלמוצ’וע.
עשאן היכ אללי שאיפ אנה הד’א אשי מניח ביקדר יטלע ולאדה מן מדארס אלקדס ויודוהם ע מדארס אליהוד. מדארסנא ומדארס אלקדס – הד’א אלמוג’וד, הד’א אלמנהאג’ מרפוצ’.
אליום אלקדס חכת כלמתהא וחכת אנה אלמנהאג’ מרפוצ’, והד’ה ח’טוה מן אלח’טואת אללי רח יתח’ד’והא אהל אלקדס צ’ד אלמנהאג’ הד’א. ולו בנקעד ולאדנא באלדאר מא בדנא נדרסהם אלמנהאג’ הד’א.
כל אלאחתראם לכל אנסאן אלתזם באלאצ’ראב, ולסה אלטריק טוילה ואלחרב עלא ולאדנא כבירה. פבדהא וקפה ג’דיה.
אללה יסעד צבאחכם ג’מיען, וכל אלאחתראם ללשרפאא’.
بسم الله والصّلاة والسّلام على رسول الله،
الله يسعد صباحكم جميعًا.
اليوم الاتنين، ١٩.٩.٢٠٢٢، يوم بيتسجّل بالتّاريخ، يوم أهل القدس حكوا كلمتهم. أهل القدس، من رجالها لنسوانا لولادها، حكوا كلمتهم وحكوا إنّه احنا رافضين المنهاج المستفزّ، المنهاج اللّي بدّه ينفرض ع ولادنا غصبًا عنّا، المنهاج السّاقط الفاسد. حكوا إنّه احنا رافضين الإشي هذا. وحتّى ولادنا، لو قعدوا بالدّار وما تعلّموا – ما بدّنا نعلّمهم المنهاج هذا. بنقعّدهم بالدّار، أشرف النا والهم، ولا يتعلّموا منهاج فاسد وساقط مثل هذا، بدّه ينفرض علينا غصبًا عنّا.
أهل القدس اليوم حكوا كلمتها وأثبتوا للكلّ، للقاصي والدّاني، إنّه لو كلّ العالم بيطبّع وكلّ العالم بيتنسّق، احنا مش مثلهم، ولا رح نكون مثلهم، ولا بنقبل على ولادنا ولا على حالنا نكون مثلهم.
احنا بدّنا ولادنا يتعلّموا المنهاج اللّي احنا بدّنا ايّاه، مش المنهاج المفروض علينا.
كلّ الاحترام لكلّ أهل القدس ولأولياء الأمور ولكلّ النّاس اللّي التزمت بهذا الإضراب، واليوم الإضراب رح يكون خطوة أولى بتثبت للجميع إنّه هذا الإشي احنا رافضينه ووين ما بدّها توصل توصل، لو بنقعّد ولادنا بالدّار وبيتعلّموش، هذا المنهاج احنا رافضينه.
كلمة أهل القدس اليوم انحكت، كمان مرّة، من زلامها لنسوانها لشبابها، حكوها، وهم مش شايفين حدا. أمّا في بعض النّاس، للأسف، المتخاذلين، اللّي بيطلعوا بالتّعليقات وبيقولوا “شو يعني، وهذا المنهاج فش فيه إشي”، وقابلين المنهاج هذا، للأسف، هدول منهم بعض، يعني أولياء أمور منهم.
بحبّ أقول لك: إذا انت قابل المنهاج هذا وشايفه منيح الك ولولادك، بتحمل ولادك، وبتودّيهم ع مدارس تلّ أبيب، بيتعلّموا مع يوسي وداني، وإن شاء الله ابنك بيجي، يا حبيبي، بيرجع عليك لابس قبع ع راسه، وبنتك إن شاء الله بترجع متجوّزة يوسي. انت حرّ بولادك، بما إنّك شايف هذا الاشي كويس، خلّي رأيك الك واحفظ برأيك الك.
أهل القدس اليوم حكوا رأيهم، وأكيد الكلّ سمع رأيهم بالموضوع.
عشان هيك اللّي شايف إنّه هذا إشي منيح بيقدر يطلّع ولاده من مدارس القدس ويودّوهم ع مدارس اليهود. مدارسنا ومدارس القدس – هذا الموجود، هذا المنهاج مرفوض.
اليوم القدس حكت كلمتها وحكت إنّه المنهاج مرفوض، وهذه خطوة من الخطوات اللّي رح يتّخذوها أهل القدس ضدّ المنهاج هذا. ولو بنقعّد ولادنا بالدّار ما بدّنا ندرّسهم المنهاج هذا.
كلّ الاحترام لكلّ إنسان التزم بالإضراب، ولسّة الطّريق طويلة والحرب على ولادنا كبيرة. فبدّها وقفة جديّة.
الله يسعد صباحكم جميعًا، وكلّ الاحترام للشّرفاء.
בשם האל, והתפילה והשלום על שליח האל,
בוקר טוב לכולם.
היום, יום שני, 19.9.2022, הוא יום שיירשם בהיסטוריה, יום בו תושבי ירושלים אמרו את מילתם. תושבי ירושלים, גבריה, נשותיה וילדיה, אמרו את מילתם, שאנו דוחים את תוכנית הלימוד הפרובוקטיבית, התוכנית שנכפית על ילדינו בניגוד לרצונם, התוכנית הבזויה והמושחתת. הם אמרו שאנו דוחים את הדבר הזה. ילדינו, גם אם נשאיר אותם בבית והם לא ילמדו – אנו לא רוצים ללמד אותם את התוכנית הזו. נושיב אותם בבית, זה מכובד יותר עבורנו ועבורם, רק שלא ילמדו תוכנית מושחתת ובזויה כמו זו, שנכפית עלינו בניגוד לרצוננו.
תושבי ירושלים אמרו היום את מילתם והוכיחו לכולם, לקרוב ולרחוק, שגם אם כל העולם עושה נורמליזציה וכל העולם נמצא בתיאום (עם ישראל), אנו איננו כמותם ולא נהיה כמותם, ולא נסכים שילדינו או אנחנו נהיה כמותם.
אנו רוצים שילדינו ילמדו לפי התוכנית שאנו רוצים, לא את זו שנכפית עלינו.
כל הכבוד לכל תושבי ירושלים ולהורים, ולכל האנשים שהיו מחויבים לשביתה הזו, שביתה שתהיה צעד ראשון שיוכיח לכולם שאנו דוחים את העניין הזה, ולא משנה לנו מה יהיו ההשלכות, גם אם נושיב את ילדינו בבית, שלא ילמדו, אנו דוחים את התוכנית הזו.
מילת תושבי ירושלים נאמרה היום, שוב, מגבריה, נשותיה וצעיריה, הם אמרו אותה, והם לא רואים אף אחד. אבל יש אנשים, לצערי, אלו שנוטשים את חבריהם (בקרב), שכותבים תגובות ואומרים: “מה קרה? אין שום דבר רע בתוכנית הזו”, הם מקבלים את התוכנית הזו, לצערי, ואחדים מהם הם הורים.
אני רוצה להגיד לך: אם אתה מקבל את התוכנית הזו וחושב שהיא טובה לך ולילדיך, קח את ילדיך ושלח אותם לבתי הספר בתל אביב, שילמדו עם יוסי ועם דני, ומי ייתן ובנך יבוא, איזה יופי!, יחזור אליך חובש כיפה על ראשו, ומי ייתן ובתך תחזור נשואה ליוסי. אתה חופשי עם ילדיך, אם אתה חושב שזה דבר טוב, אבל שמור את דעתך לעצמך.
תושבי ירושלים היום אמרו את דעתם, ומן הסתם כולם שמעו את דעתם בנושא.
לכן, מי שחושב שזה דבר טוב יכול להוציא את ילדיו מבתי הספר בירושלים ולשלוח אותם לבתי הספר של היהודים. בבתי הספר שלנו ושל ירושלים – זה מה שיש, התוכנית הזו דחויה.
היום ירושלים אמרה את מילתה ואמרה שהיא דוחה את התוכנית. זהו אחד מהצעדים שתושבי ירושלים ינקטו נגד התוכנית הזו. גם אם נושיב את ילדינו בבית, לא נרצה ללמד אותם את התוכנית הזו.
כל הכבוד לכל אדם שהשתתף בשביתה. הדרך עדיין ארוכה והמלחמה על ילדינו גדולה. היא מצריכה עמידה רצינית.
שיהיה בוקר טוב לכולם, וכל הכבוד לאנשים המכובדים.
(התמלול והתרגומים שלי. שָלֵו)
=-=-=-=-=
השורש הערבי נ.ה.ג’ עוסק בדרכים ובשיטות, והוא זהה לשורש העברי המקביל, העוסק במנהגים:
* הפועל נַהַגַ’ نَهَجَ בבניין הראשון – נהג (במובן התנהג, לא ברכב), נקט, הלך בדרך; השתמש ב-; גילה, הבהיר
* הפועל נַהִגַ’ نَهِجَ גם בבניין הראשון אך במשקל אחר – נשם בכבדות
* נַהְג’ نهْج וברבים נַהְגַ’את نهجات או נֻהוּג’ نهوج, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – דרך רחבה שנראית בבירור, דרך המלך; שיטה, תוכנית; גישה
* טַרִיק נַאהֶג’ طريق ناهج, עם צורת הבינוני הפועל של הבניין – דרך ראשית (לא בשימוש)
* הפועל אִנְתַהַגַ’ انتهج בבניין השמיני – הלך לפי-. אִנְתַהַגַ’ סַבִּילַהֻ انتهج سبيله – הלך בדרכו, התנהג כמותו
* הפועל אִסְתַנְהַגַ’ استنهج בבניין העשירי – נעשה ברור וישר
* מִנְהַג’ או מַנְהַג’ مِنْهَج וברבים מַנַאהֶג’ مناهج – תוכנית עבודה, תוכנית לימוד; שיטת פעולה; דרך ברורה, מסלול ברור, כיוון; מצע, סגנון (כמו מילת היום, רק במשקל טיפה שונה)
* נַהַגַ’ מַנְהַגַ’הֻ نهج منهجه – הלך בדרכו, עשה כמותו
* מַנְהַגִ’יּ منهجيّ – שיטתי, מתודי
* לַאמַנְהַגִ’יּ لامنهجيّ – שמחוץ לתוכנית הלימודים או שנוסף לה
* מַנְהַגִ’יַּה منهجيّة – שיטתיות, מתודולוגיה, תוכנית
* מִנְהַאגֶ’ אלתַּעְלִים منهاج التّعليم – תוכנית הלימודים
* מנהאג’ אִצְלַאחִיּ منهاج إصلاحيّ – תוכנית רפורמה
* נַהַגַ’ פִי טַרִיקֶ אלְחַקּ نهج في طريق الحقّ – הלך בדרך הישר
* סַארַ עַלַא נַהְג’ מֻסְתַקִים سار على نهج مستقيم – הלך בדרך הישר
* נַהַג’ نَهَج – קצרת, אסטמה (אחת הדרכים להגיד)
* נַהִיג’ نهيج – נשימה בכבדות
* הפועל מַנְהַגַ’ مَنْهَجَ, עם השורש התנייני המרובע על דרך הבניין השני – סידר את-, תכנת את-
* מֻמַנְהַג’ ممنهَج, בצורת הבינוני הפעול – מסודר, מתוכנת
זה היה הפוסט ה- 1,877 שלנו.
שיהיה יום נהדר,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x