במה ציבורית

במה ציבורית
מקומות פעלים שמות עצם (מוחשיים)Leave a Comment on במה ציבורית

במה ציבורית

במה ציבורית

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה בזכותו של חבר.
אז מילת היום היא –
מִנְבַּר مِنْبَر וברבים מַנַאבֶּר منابر, במשקל המקומות – במת הדרשן/המטיף במסגד; במה ציבורית, במה לנואמים; במה, קתדרה, במה רעיונית; דוכן; סיעה, חוג
ימאמה הקליטה: מַנְבַּר
כדאי לציין שבעברית חודשה המלה אלמימר (בהשפעת المنبر) לציון בימה במרכז בית הכנסת או הכנסיה.
החבר שלח לי סרטון מחשבון טיקטוק:
user52077444
????????حمزة مغربي ابو رائد????????
ابوالرائد حمزة المغربي بيت للمقدس
אבו אלראאד, חמזה אלמע’רבי, ירושלים
לחשבון יש 4,100 עוקבים.
מבדיקה חפוזה שעשיתי עליו בגוגל עולה שהוא פעיל חברתי, דתי ופוליטי ממזרח ירושלים, ושיש לו קשר לשכונת המוגרבים (המערביים, המרוקאים, גם לפי שם משפחתו).
לא מצאתי את השיוך הארגוני שלו, אבל לא באמת התעמקתי בנושא.
האותיות אותן הוא שם מימין לשמו ומשמאלו (שלשמחתי מופיעות כאן כדגלים) פירושן מרוקו ואלג’יריה. מה הקשר שלו למדינות אלה? האל יודע… אולי הוא באמת ממוצא מרוקאי?
(איך אלג’יריה קיבלה את הקיצור ההזוי dz? זהו קיצור פונטי של שמה בערבית: [אַלְ]גַ’זַאאֶר, כאשר ה- ג’ים פורקה לשני רכיביה הפונטיים: ד+ז. הזוי, הזוי לחלוטין, ויפהפה!)
הסרטון פורסם ב- 29.6.23.
סלאם אללה עליכם.
מעכם חמזה אלמע’רבי, אבו אלראאד, מן מנבר קדס אלאחראר, אליום אלארבעאא’, אול איאם עיד אלאצ’חא אלמבארכ, 28.6.2023.
פי הד’א אלמוצ’וע בדי אתנאול קצ’יה מהמה והאי רסאלה ח’אצה ללנסאא’, ולכן הי עאמה ללג’מיע.
בח’צוצ משתריאת אלד’הב. אח’ואתנא, אללי אנתו בתתוג’הוא תשתרוא ד’הב, אן כאן ללח’טאב או אן כאן ללערסאן או אן כאן ללזינה, אנתבהוא, פי הנאכ נאס נפסיאתהא צ’עיפה, מן אלתג’אר, וטמאעה וע’יר טמאעה, ע’שאשה, וסראקה חראמיה, חראמיה אשכרא.
ואללי צאר מוקף אליום מע אחדא אלפתיאת, ראחת אשתרת ד’הב. למא אשתרת ד’הב שכת פי אלוצ’ע, יעני אלד’הב מא אשתרתה בקימה כבירה, יעני במעדל 3000 ושוי שיכל, 3500 שיכל מעדל, ע סביל אלמת’אל.
אללי בין אנה טלעת עלא מחל ד’הב ת’אני, אלא ביקול להא: אללי אנת שריתה הדא מש 24, מש עיאר 24. אלא בתקול לה: שו הדא? אלא ביקול להא: אט’ני אלסנסאל 24 ולכן אלשקפה אלת’אניה מש 24, 18. בפרק באלסער 2000 שיכל.
אלמהם תוג’הת, עאודת, רג’עת ללמחל נפסה, ואלמחל מערוף, ופואתירה ענא מוג’ודה, ואללי מעני יערף בטלעה עלא אסם אלמחל באחדא מחאפט’את אלצ’פה. חתא אלאאן סנחאפט’ עלא אלאסם לאנה הדיכ אלסאעה, הלק, מטלוב הו ללחק בשכל רסמי, חתא יקום באלואג’ב אללי עליה וחתא לא יעידהא מרה ת’אניה מע נאס ת’אניין.
אלמהם, בנהאית אלמטאף, למא רג’עת ללזלמה הדא, אלא בתקול לה: בדי ארג’ע אלד’הב. אלא ביקול להא: ברג’עש. אלא בתקול לה: ולא אשי. אנא אללי בעת’ני הון ואחד מן אלסלטה, הלק בדי אתצל עליה ואח’ליה-. אלא ביקול להא: לא לא לא! ח’לץ! אנא אאסף, חקכ עלי, לא, אעתד’ר, וקאל להא: יא עמי, ח’לץ, אעטיני אלפאתורה. אלא בתקול לה: בדי אצור אלפאתורה. אלא ביקול להא: לא לא! בלאש תצוריהא! עאד באקת מצורתהא קבל מא תח’ש.
אלמהם, בנהאית אלמטאף, עאוד, אעטאהא כמאן ד’הב, ועוצ’הא באלד’הב אלת’אני, בישמל(?) מנה, בחואלי 2000 שיכל זיאדה, יעני מאח’ד הו 2000 שיכל עוצ’הא פיהם, אעטאהא איאהם, טלעת אלפאתורה אט’ני 6500 שיכל, 6700, יעני זיאדה אכמ מן מית שיכל עלא אלפאתורה אלאולאניה, כפארק. הד’א וצ’ע טביעי.
אלמהם, אטלעתני עלא הד’א אלאמר לאנהא אמראה בתח’צני, ואלאאן אחנא, יעני מן באב יעני, אול אשי, “מן ראא מנכם מנכרן פליע’ירה בידה, פאן לם יסתטע פבלסאנה, פאן לם יסתטע פבקלבה, וד’לכ אצ’עפ אלאימאן”.
אנא אלמטלוב אנה אחד’ר אלג’מיע מן תג’אר אלד’הב עאמתן. פי הנאכ, יעני ללאסף אלשדיד, אחנא אלאצל פינא, אלשיכל, למא אנא ארוח אשתרי פיה, אביעה, בביעה שיכל, בע’צ’ אלנט’ר. אלד’הב, כמת’ל, ע’ראמ אלד’הב, אד’א בדה יפות, מת’לן, ע סביל אלמת’אל, ואללה 38, 40 דינאר, סתה ו-, ממכן שי בסיט יכון פארק בין ואחד וואחד, ולכן למא תלאקי נסבה 10% פארק בין תאג’ר ותאג’ר מענאתה הנאכ ע’ש והנאכ אחתיאל והנאכ נצב ועמליה, באלפעל אנה הנאכ לא יאמן טרפהם.
מן הד’א אלבאב, מן הד’א אלקביל, אקתצ’א אלתנויה, מננבהכם אח’ואתנא, ואנבה אח’ואנא איצ’ן: כל אנסאן בדה ישתרי לו הדיה לאנסאנה בתעז עליה, אן כאנת זוג’תה, אן כאנת ח’טיבתה, אן כאנת ע’ירה, ברצ’ו ינתבה מן אלנאס אללי ענדהם שג’ע וטמע פי הד’א אלסיאק.
בארכ אללה פיכם ואלסלאם עליכם.
سلام الله عليكم.
معكم حمزة المغربي، أبو الرّائد، من منبر قدس الأحرار، اليوم الأربعاء، أوّل أيّام عيد الأضحى المبارك، ٢٨.٦.٢٠٢٣.
في هذا الموضوع بدّي أتناول قضيّة مهمّة وهاي رسالة خاصّة للنّساء، ولكن هي عامّة للجميع.
بخصوص مشتريات الذّهب. أخواتنا، اللي انتو بتتوجّهوا تشتروا ذهب، إن كان للخطاب أو إن كان للعرسان أو إن كان للزّينة، انتبهوا، في هناك ناس نفسيّاتها ضعيفة، من التّجّار، وطمّاعة وغير طمّاعة، غشّاشة، وسرّاقة، حراميّة، حراميّة أشكرا.
واللي صار موقف اليوم مع إحدى الفتيات، راحت اشترت ذهب. لمّا اشترت ذهب شكّت في الوضع، يعني الذّهب ما اشترته بقيمة كبيرة، يعني بمعدّل ٣٠٠٠ وشوي شيكل، ٣٥٠٠ شيكل معدّل، ع سبيل المثال.
اللي بيّن إنّه طلعت على محلّ ذهب ثاني، إلّا بيقول لها: اللي انت شريته هدا مش ٢٤، مش عيار ٢٤. إلّا بتقول له: شو هدا؟ إلّا بيقول لها: أظنّي السّنسال ٢٤ ولكن الشّقفة الثّانية مش ٢٤، ١٨. بفرق بالسّعر ٢٠٠٠ شيكل.
المهمّ، توجّهت، عاودت، رجعت للمحلّ نفسه، والمحلّ معروف، وفواتيره عنّا موجودة، واللي معنيّ يعرف بطلعه على اسم المحلّ بإحدى محافظات الضّفّة. حتّى الآن سنحافظ على الاسم لأنّه هديك السّاعة، هلق، مطلوب هو للحقّ بشكل رسمي، حتّى يقوم بالواجب اللي عليه وحتّى لا يعيدها مرّة ثانية مع ناس ثانيين.
المهمّ، بنهاية المطاف، لمّا رجعت للزّلمة هدا، إلّا بتقول له: بدّي أرجّع الذّهب. إلّا بيقول لها: برجّعش. إلّا بتقول له: ولا اشي. أنا اللي بعثني هون واحد من السّلطة، هلق بدّي أتّصل عليه وأخلّيه-. إلّا بيقول لها: لا لا لا! خلص! أنا آسف، حقّك عليّ، لا، أعتذر، وقال لها: يا عمّي، خلص، أعطيني الفاتورة. إلّا بتقول له: بدّي أصوّر الفاتورة. إلّا بيقول لها: لا لا! بلاش تصوّريها! عاد باقت مصوّرتها قبل ما تخشّ.
المهمّ، بنهاية المطاف، عاود، أعطاها كمان ذهب، وعوّضها بالذّهب الثّاني، بيشمل(؟) منه، بحوالي ٢٠٠٠ شيكل زيادة، يعني ماخد هو ٢٠٠٠ شيكل، عوّضها فيهم، أعطاها ايّاهم، طلعت الفاتورة أظنّي ٦٥٠٠ شيكل، ٦٧٠٠، يعني زيادة أكم من مية شيكل على الفاتورة الأوّلانيّة، كفارق. هذا وضع طبيعي.
المهمّ، أطلعتني على هذا الأمر لأنّها امرأة بتخصّني، والآن احنا، يعني من باب يعني، أوّل اشي، “من رأى منكم منكرًا فليغيره بيده، فإن لم يستطع فبلسانه، فإن لم يستطع فبقلبه، وذلك أضعف الإيمان”.
أنا المطلوب إنّه أحذّر الجميع من تجّار الذّهب عامةً. في هناك، يعني للأسف الشّديد، احنا الأصل فينا، الشيكل، لمّا أنا أروح أشتري فيه، أبيعه، ببيعه شيكل، بغضّ النّظر. الذّهب، كمثل، غرام الذّهب، إذا بدّه يفوت، مثلًا، ع سبيل المثال، والله ٣٨، ٤٠ دينار، ستّة و-، ممكن شي بسيط يكون فارق بين واحد وواحد، ولكن لمّا تلاقي نسبة ١٠% فارق بين تاجر وتاجر معناته هناك غشّ وهناك احتيال وهناك نصب وعمليّة-، بالفعل إنّه هناك لا يؤمن طرفهم.
من هذا الباب، من هذا القبيل، اقتضى التّنويه، مننبّهكم أخواتنا، وأنبّه إخوانّا أيضًا: كلّ إنسان بدّه يشتري لو هديّة لإنسانة بتعزّ عليه، إن كانت زوجته، إن كانت خطيبته، إن كانت غيره، برضو ينتبه من النّاس اللي عندهم شجع وطمع في هذا السّياق.
بارك الله فيكم والسّلام عليكم.
שלום האל עליכם.
אתכם חמזה אלמע’רבי, אבו אלראא’ד, מ”במת ירושלים של בני החורין”, היום יום ד’, היום הראשון של חג הקורבן המבורך, 28.6.23.
הפעם אני רוצה לעסוק בסוגיה חשובה, וזהו מסר במיוחד לנשים, אך הוא כללי לכולם.
בקשר לרכישת זהב. אחיותינו, כשאתן הולכות לקנות זהב, בין אם זה לאירוסין או לחתונה או ליופי, שימו לב, יש אנשים חלשי אופי, בקרב הסוחרים, חמדנים, רמאים וגנבים, אשכרא גנבים.
היום קרה מקרה לאחת הצעירות, היא הלכה לקנות זהב. כשהיא קנתה היא חשדה בעניין, שכן היא קנתה זהב בסכום גדול, בערך 3000 ומשהו שקל, 3500 שקל, לדוגמה.
התברר שהיא הלכה לחנות זהב אחרת, והוא (המוכר) אמר לה: מה שקנית זה לא 24 קרט. היא שאלה אותו: אז מה זה? הוא אמר לה: אני סבור שהשרשרת (עשויה מזהב) 24 אך החלק (התכשיט) האחר הוא לא 24, אלא 18. הפער במחיר הוא 2000 שקל.
בקיצור, היא חזרה לחנות הראשונה, ומדובר בחנות מוכּרת, הקבלות של החנות נמצאות אצלנו, ומי שמעוניין לדעת אני אגיד לו מה שם החנות, שנמצאת באחד ממחוזות הגדה. איננו מפרסמים את השם גם כעת כי עכשיו הוא (הבעלים) נדרש להגיד את האמת באופן רשמי (כלומר הוא בחקירה במשטרה), כדי שהוא יעשה את מה שנדרש ממנו ולא יחזור על מעשיו פעם נוספת עם אנשים אחרים.
בקיצור, בסופו של דבר, כשהיא חזרה לאדם ההוא, היא אמרה לו: אני רוצה להחזיר את הזהב. הוא אמר לה: אני לא מחזיר אותו. היא אמרה לו: אין דבר כזה. מי ששלח אותי לפה זה מישהו מהרשות, עכשיו אני אתקשר אליו ואבקש ממנו-, אז הוא אמר לה: לא לא לא! זהו! אני מצטער, את צודקת, לא, אני מתנצל, ואמר לה: זהו, תני לי את הקבלה. היא אמרה לו: אני רוצה לצלם את הקבלה. הוא אמר לה: לא לא! אל תצלמי אותה! אבל היא צילמה אותה לפני שנכנסה.
בקיצור, בסופו של דבר, הוא נתן לה עוד זהב ופיצה אותה על הזהב השני …, בערך 2000 שקל נוספים, כלומר הוא לקח 2000, הוא פיצה אותה בהם, הוא נתן לה אותם, אני סבור שהחשבון יצא 6500 שקל, 6700, כלומר תוספת של כמה מאות שקלים ביחס לקבלה הראשונה. זה נורמלי.
בקיצור, היא סיפרה לי את העניין הזה כי היא אישה שחשובה לי, ועכשיו אנו פועלים קודם כל (לפי החדית’ של הנביא): “מי מכם שרואה דבר אסור – שישנה אותו בידיו, ואם הוא אינו מצליח – בלשונו, ואם אינו מצליח – בליבו, וזהו כפל אמונה”.
נדרש ממני להזהיר את הציבור מסוחרי הזהב באופן כללי, למרבה הצער. כשאני הולך לקנות משהו עם שקל, ומוכר אותו (את הדבר), אני מוכר בסכום של שקל. הזהב, כדוגמה, גרם של זהב, אם הוא עולה, למשל, 38, 40 דינאר, יכול להיות פער קטן בין סוחר לסוחר, אבל כשאתה רואה פער של 10% בין סוחר לסוחר זה אומר שיש רמאות והונאה, למעשה יש אנשים שאי אפשר להאמין להם.
לכן, מסיבה זו, וחובה להתייחס לכך / להזהיר, אנו מזהירים אתכן, אחיותינו, ואני מזהיר גם את אחינו: כל אדם שרוצה לקנות מתנה למישהי יקרה לליבו, לאשתו, לארוסתו או לכל אחת אחרת, שייזהר מהאנשים תאבי הבצע.
שהאל יברככם ושלום עליכם.
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
=-=-=-=-=
השורש הערבי הספרותי נ.ב.ר עוסק בתפיחה, הרמה, קול רם ובהיגוי נכון ומוקפד של דיבור.
בעברית השורש עוסק בנבירה בקרקע אך גם בטוהר ובניקיון-כפיים.
* הפועל נַבַּרַ نَبَرَ בבניין הראשון – גער, צעק, הרים קול; פיזר, הפיץ; הרים, הגביה; הגה את העיצור המזה, הדגיש את דיבורו, הטעים את היגויו
* נַבְּר نبْر, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – היגוי מילים בהטעמה
* נַבְּרַה نبرة, בצורת הנקבה – הרמת הקול, הטעמה, הנגנה; כשמות עצם: שם אחר להמזה; טון (במוזיקה); תפיחה, התנפחות; מקום גבוה; הגומה באמצע השפה העליונה
* נִבְּר نِبْر וברבים אַנְבַּאר أنبار, וגם אַנְבַּאר (אותה המילה, הפעם במעמד שם עצם יחיד) וברבים אַנַאבִּיר أنابير – אסם תבואה, ערמות תבואה; מחסן סחורות. הקורא יובל ברגר מציין שיש פה התכתבות ישירה עם המילה העברית אַמְבָּר: אָסָם, מַמְּגוּרָה שֶׁל תְּבוּאָה
* הפועל אִנְתַבַּרַ انتبر בבניין השמיני – התנפח, תפח; עלה על הבמה (נואם, מטיף)
* נַבַּאר نبّار, במשקל בעלי המלאכה – קולני, צווחן; מי שמדבר יפה, שמיטיב לדבר
* אַלְמִנְבַּר المنبر– קבוצת הכוכבים קסיופיאה (אחת השמות)
* מִנְבַּרִיּ منبريّ – בימתי, הקשור לבמה
* צִיַאעַ’ה מִנְבַּרִיַּה صياغة منبريّة – (טקסט שכתוב ב)סגנון של נאום/דרשה
* קַצִידַה מֻנַבַּרַה قصيدة منبّرة, עם צורת הבינוני הפעול של הבניין השני, שאינו שימוש כפועל נוטה – שיר מחורז באות המזה
* דֻעִיַ לַהֻ עַלַא אלְמַנַאבֶּר دُعِيَ له على المنابر – הוכר כשליט מוסלמי (מיל’: ביכרו אותו בעת התפילה, על במות הדרשנים)
צילום: Poetry Slam Hildesheim, 2007
(Lino Wirag), Wikipedia
זה היה הפוסט ה- 2,156 שלנו.
שיהיה יום מצוין ושבת שלום,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x