דגל

דגל
פעלים שמות עצם (מוחשיים)Leave a Comment on דגל

דגל

דגל

פורסם ב- 6.6.22

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מילת היום מופיעה בזכותו של ידידי הקורא יהושע אינדור.
אז מילת היום היא –
רַאיַה رَايَة וברבים רַאיַאת رَايَات או רַאי راي – דגל, נס; שם פרטי של אישה
ימאמה מבטאת: רַאיֶה
וכן, כן, דגל בערבית הוא גם עַלַם علم, גם לִוַאא’ لواء, גם בַּיְרַק بيرق וגם בַּנְד بند
יהושע שלח לי סרטון מ- 30.4.22.
רגע! הדובר בסרטון הוא בחורצ’יק שהופיע אצלנו לפני מספר שבועות.
הוא אינו מזדהה, אבל אי אפשר כבר לפספס את סעיד בשאראת.
בפוסט הקודם כתבתי עליו:
יש לו מעל 9,000 עוקבים בטיקטוק. הוא כותב שם על עצמו:
דכתוראה פי אלדראסאת אלאסראאיליה
دكتوراه في الدراسات الإسرائيلية
דוקטורט בלימודים ישראליים
=-=
טוב, זה לא אומר לנו עליו כלום. אז גוגל בא כרגיל לעזרה:
בחשבון טוויטר שלו, בו יש לו אותו מספר עוקבים, הוא מספר על עצמו:
أسير محرر من السجون الإسرائيلية / باحث متخصص في الشؤون الإسرائيلية / مدير مركز الهدهد / مقدم برنامج رأي الهدهد
אסיר משוחרר מבתי הכלא הישראליים / חוקר מומחה בענייני ישראל / מנהל מרכז “אלהדהד” (הדוכיפת) / מגיש תוכנית “דעתה של הדוכיפת”
דוכיפת??? אין לי מושג למה דוכיפת.
(כתב בהקשר זה בתגובות הקורא חגי פודור:
הדוכיפת מוזכרת בקוראן בעניין העברת איגרות בין שלמה ומלכת שבא)
מצאתי דף חדשות – שנראה שהוא שייך לו – שנקרא:
שבכת אלהדהד אלאח’באריה شبكة الهدهد الإخباريّة – רשת החדשות אלהדהד, וגם: אלהדהד ללשאון אלאסראאיליה الهدهد للشّؤون الإسرائيليّة – אלהדהד לעניינים ישראליים
בדף פייסבוק שלו יש לו מעל 5,000 עוקבים, והוא מספר על עצמו שם (ושימו לב, בכל מדיה הוא מספר על עצמו דברים מעט שונים):
د. في الدراسات الاسرائيلية والإقليمية
דוקטורט בלימודים ישראליים ואזוריים
=-=
זה היה אז. יצאתי למסע חיפושים נוסף על אודותיו, ומתברר שהוא פעיל חמאס ששוחרר מהכלא בעסקת שליט.
בסרטון של היום מופיע סעיד, והוא משולב מקטעי וידיאו רבים. הסרטון יופיע באתר שלנו.
“לכ, מהמא עדוי באלקדס סאוא, ען אלג’דאר בנדח’להא ח’אוה”
ואללה ח’אוה, ואללה דח’לוהא ח’אוה.
דח’להא ג’יל אלתחריר ח’אוה, בסבב אלאסואר אללי צנעהא הד’א אלעדו אלאסראאילי, ח’אוה דח’לוהא, בכל תפאציל ומסבבאת וחית’יאת ומברראת ונתאאג’ ואיש יח’צ הד’ה אלכלמה,
ח’אוה.
רבע מליון מצלי פלסטיני דח’לוא אלמסג’ד אלאקצא לאחיאא’ אעט’ם איאם אלעאם פי אעט’ם אשהר אלעאם פי ארעב יום מר וסימר ע’ירה עאלאחתלאל.
דח’להא אלשבאב וכאן ג’ל מן דח’להא אלשבאב. לא יבתע’ון סוא מרצ’את אללה, ותאכיד פלסטינית ואסלאמית וערבית אלקדס ואלאקצא אללי הו תאג’הא.
דח’לוהא מנשאן יקולוא ללעדו: אלקדס, אלאקצא, אלאסואר אללי בניתוהא חואליהא, כל ג’זאית ע’ברה פיהא הי פי אידינא! אלאקצא פי אידינא ולם תרפע לכם בעד ד’לכ אליום אלד’י מצ’א ראיה.
דח’לוהא פי אעט’ם חאלאת אלאסתעדאדאת אלאמניה אלאסראאיליה אללי בלע’ת ד’רותהא אמס.
מש בס אלקדס, בל פי כל אנחאא’ פלסטין, מן שמאלהא לג’נובהא:
ולכן מערכת הביטחון מתוחה בעצם עד הקצה. בהר הבית כבר הלילה, ירושלים, יהודה ושומרון, כמובן קו התפר, מכיוון שיש הערכה, ויש גם מידע על כוונה לבצע פיגועים כבר בימים הקרובים. הכל כדי לנסות לעבור את הימים הבאים בשקט ככל האפשר.
דח’להא הד’א אלג’יל, וכאנת כל חרכה בקומוא פיהא אלהא מענאהא, אלהא רמזיתהא, אלהא מבאקא(?).
אלהא רסאאלהא ואשאראתהא.
בדאן מן תג’אוז אלג’דאר אלא אלמרור פי שוארע אלבלדה אלקדימה, אלא פתח אלבאב אלאח’צ’ר אלג’מיל, אללי בדח’לנא עלא עאלם אאח’ר, מן אלחיאה פי הד’ה אלחיאה, וצולן אלא הנא, חית’ תבדא אלאחתפאלאת אלרבאניה אלסיאסיה אלאג’תמאעיה. צלאה, עבאדה, רפע אעלאם, רפע ראיאת, התאפאת חמאסיה וחדית’ ג’מיל ען אלתחריר.
אנהא מראסם כאמלה ומסירת אעלאם צ’ח’מה, לא תשבההא אי מסירת אעלאם אח’רא.
אנה דח’ול יסתחק כל הד’ה אלדמוע וכל הד’ה אלצדמה.
“لك، مهما عدوّي بالقدس ساوى، عن الجدار بندخلها خاوة”
والله خاوة، والله دخلوها خاوة.
دخلها جيل التّحرير خاوة، بسبب الأسوار اللّي صنّعها هذا العدوّ الإسرائيلي، خاوة دخلوها، بكلّ تفاصيل ومسبّبات وحيثيّات ومبرّرات ونتائج وإيش يخصّ هذه الكلمة،
خاوة.
ربع مليون مصلّي فلسطيني دخلوا المسجد الأقصى لإحياء أعظم أيّام العام في أعظم أشهُر العام في أرعب يوم مرّ وسيمرّ غيره عالاحتلال.
دخلها الشّباب وكان جلّ من دخلها الشّباب. لا يبتغون سوى مرضات الله، وتأكيد فلسطينيّة وإسلاميّة وعربيّة القدس والأقصى اللّي هو تاجها.
دخلوها منشان يقولوا للعدوّ: القدس، الأقصى، الأسوار اللّي بنيتوها حواليها، كلّ جزئيّة غبرة فيها هي في إيدينا! الأقصى في إيدينا ولم تُرفع لكم بعد ذلك اليوم الذي مضى راية.
دخلوها في أعظم حالات الاستعدادات الأمنيّة الإسرائيليّة اللّي بلغت ذروتها أمس.
مش بس القدس، بل في كلّ أنحاء فلسطين، من شمالها لجنوبها:
ולכן מערכת הביטחון מתוחה בעצם עד הקצה. בהר הבית כבר הלילה, ירושלים, יהודה ושומרון, כמובן קו התפר, מכיוון שיש הערכה, ויש גם מידע על כוונה לבצע פיגועים כבר בימים הקרובים. הכל כדי לנסות לעבור את הימים הבאים בשקט ככל האפשר.
دخلها هذا الجيل، وكانت كلّ حركة بقوموا فيها إلها معناها، إلها رمزيّتها، إلها مباقها(؟؟).
إلها رسائلها وإشاراتها.
بدءًا من تجاوز الجدار إلى المرور في شوارع البلدة القديمة، إلى فتح الباب الأخضر الجميل، اللّي بدخّلنا على عالم آخر، من الحياة في هذه الحياة، وصولًا إلى هنا، حيث تبدأ الاحتفالات الرّبّانيّة، السّياسيّة، الاجتماعيّة. صلاة، عبادة، رفع أعلام، رفع رايات، هتافات حماسيّة وحديث جميل عن التّحرير.
إنّها مراسم كاملة ومسيرة أعلام ضخمة، لا تشبهها أيّ مسيرة أعلام أخرى.
إنّه دخول يستحقّ كلّ هذه الدّموع وكلّ هذه الصّدمة.
“לא משנה מה האויב שלי עשה בירושלים, אנו ניכנס דרך גדר (ההפרדה) בניגוד לרצונו”*
בחיי בניגוד לרצונו, בחיי הם נכנסו בניגוד לרצונו.
נכנס אליה דור השחרור בניגוד לרצונם (של הישראלים), בשל החומות שהאויב הישראלי הזה בנה. בניגוד לרצונו הם נכנסו, על כל הפרטים, הגורמים, הנימוקים, ההצדקות, התוצאות וכל מה שנוגע למילה הזו,
“בניגוד לרצונו”.
רבע מיליון מתפללים פלסטינים נכנסו להר הבית כדי לציין את היום הגדול/העצום ביותר בשנה (מתייחס כנראה ללילת אלקדר. שָלֵו), בחודש הגדול ביותר בשנה (רמדאן), ביום המפחיד ביותר שעבר על הכיבוש ושיעברו עוד נוספים כמותו.
נכנסו אליה הצעירים, רוב מי שנכנסו אליה היו צעירים. הם לא חיפשו דבר מלבד לספק את רצונו של האל ולהדגיש את הפלסטיניוּת, האסלאמיוּת והערביוּת של ירושלים ושל הר הבית, שהוא הכתר שלה (של ירושלים).
הם נכנסו אליה כדי להגיד לאויב: ירושלים, הר הבית, החומות שבניתם סביבה, כל גרגר אבק בה נמצא בידינו! הר הבית בידינו, ולא יונף לכם לאחר היום הזה שום דגל.
הם נכנסו אליה במהלך מצב הכוננות הביטחונית הישראלית הגבוהה ביותר, שהגיעה לשיאה אתמול.
ולא רק בירושלים, אלא בכל רחבי פלסטין, מצפונהּ לדרומהּ:
ולכן מערכת הביטחון מתוחה בעצם עד הקצה. בהר הבית כבר הלילה, ירושלים, יהודה ושומרון, כמובן קו התפר, מכיוון שיש הערכה, ויש גם מידע על כוונה לבצע פיגועים כבר בימים הקרובים. הכל כדי לנסות לעבור את הימים הבאים בשקט ככל האפשר. (זהו קטע בו מדבר הכתב ניר דבורי באולפן חדשות 12)
נכנסו אליה בני הדור הזה, כשלכל תנועה שביצעו בה יש משמעויות, יש סמליות, יש …
יש מסרים ויש רמיזות.
החל מחציית גדר (ההפרדה) דרך המעבר ברחובות העיר העתיקה ועד פתיחת השער הירוק היפה (המופיע בסרטון), שמכניס אותנו לעולם אחר (להר הבית), (מעביר אותנו) מהחיים בחיים האלו, בדרך לכאן, מקום בו מתחילות החגיגות האלוהיות, הפוליטיות, החברתיות. תפילה, עבודת האל, הנפת דגלים, קריאות מתלהבות (יש כאן משחק מילים עם המילה חמאס) ושיח יפה על השחרור.
אלו הם טקסים שלמים וצעדת דגלים עצומה, שאין דומָה לה שום צעדת דגלים אחרת.
זו כניסה שמצדיקה את כל הדמעות האלה ואת כל ההלם הזה.
(הקטע מסתיים בשיר אהבה לירושלים על רקע אנשים מרוגשים בהר הבית)
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
* זו השורה הראשונה משירו של הזמר העממי עלאא’ אלג’לאד
=-=-=-=-=
המילונים חלוקים בדעתם לגבי השורש של מילת היום:
האם הוא ר.י.י (בגזרת הכפולים בשילוב ל”י)
או שמא ר.ו.י (ע”ו-ל”י)
השורש ר.י.י מופיע גם בפועל הנדיר מנדירים אַרְיַא أريى בבניין הרביעי – תקע דגל
השורש ר.ו.י, לעומתו, הוא שורש די נפוץ, שעוסק בהשקיה (הוא מופיע בשורש העברי הזהה במילים כמו לשתות לרוויה) וכן בסיפור סיפורים ובהעברת מסורות. השורש גם מתכתב בצורה זו או אחרת עם השורש השמי הנפוץ מאוד ר.א.י., העוסק בראייה ובראווה.
* הפועל רַוִיַ رَوِيَ בבניין הראשון – היה רווי, היה מושקה; שתה לרוויה, רווה
* רִיּ رِيّ או רַיּ رَيّ, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – רוויה; יופי, חן; חיי רווחה; השקיה
* הַנְדַסַת רִיּ هندسة ريّ – הנדסת השקיה
* מַרְוִיּ مَرويّ, בצורת הבינוני הפעול של הבניין – רווי, מושקה
* הפועל רַוַא روى גם בבניין הראשון אך במשקל אחר – השקה, הרווה; מסר, העביר; סיפר
* רִוַאיַה رواية וברבים רִוַאיַאת روايات, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – סיפור; רומן, נובלה; שמועה, ידיעה, גרסה
* רִוַאיַה תַמְתִ’ילִיַּה رواية تمثيليّة – מחזה
* רִואיה הַזַלַיִּה رواية هزليّة – קומדיה
* רִואיה קַצִירַה رواية قصيرة – סיפור קצר
* רִואיה מֻחְזִנַה رواية محزنة – טרגדיה (מיל’: סיפור מעציב)
* רִוַאאִיּ رِوائيّ – אגדי, דמיוני; של סיפור, רומן, מחזה; דרמטי; מחבר רומנים ומחזות (מקצוע)
* רַאוִי راوي (רַאוִן راوٍ) וברבים רֻוַאה رُواة, בצורת הבינוני הפועל של הבניין – מספר, מוסר ידיעה, מעביר מסורות; מי שמקצועו לזכור שירים ולקוראם בפני הקהל
* רַאוִיַה راوية, בנקבה – (גם) בהמת משא, לרוב גמל, המובילה מים בנאדות; שם פרטי לאישה
* מַרְוִיַּאת مرويّات, בצורת הבינוני פעולות – סיפורים (לא בשימוש)
* הפועל רַוַּא روّى בבניין השני – השקה את- עד שרווה
* הפועל אַרְוַא أروى בבניין הרביעי – הרווה את צמאונו של-, השקה; העביר, מסר
* הפועל אִרְתַוַא ارتوى בבניין השמיני – רווה
* רַוִיּ روِيّ – רוויה; מרווה
* רַוַאא’ رَواء – מים מתוקים, מים בשפע, מים מרווים
* רֻוַאא’ رُواء – יופי, הדר (לא בשימוש)
* עַיְן רַיַּה عين ريّة – מעיין שופע מים
* רַיַּאן ريّان, במשקל בעלי המלאכה – רענן; רווי, מושקה עד רוויה
* אִרְוַאאִיּ إرْوائيّ – מושקה, של השקיה
* רַאיַתֹה סוֹדַא رايته سودا – הוא עשה מעשה מחפיר (מיל’: הדגל שלו שחור)
* רַאיַתֹה בֵּיצַ’א رايته بيضا – הוא חף מפשע (מיל’: הדגל שלו לבן)
מוסיף הקורא יובל ברגר:
אַתַאכּ רַיַּאן בִּלַבַּנִהִ أتاك ريّان بلبنه – אדם רווה נתן לך את החלב שלו. נאמר על אדם שמגלה נדיבות, כביכול, עם מה שממילא יש לו ממנו בשפע.
=-=-=
האם שמעתם על:
רַאיַתֶ אלנַּבִּיּ راية النّبيّ – דגל הנביא, או בשמו הנוסף: רַאיַתֶ אלתַּוְחִיד راية التّوحيد – הדגל של ייחוד האל, או בשמו הנוסף: רַאיַתֶ אלְחִ’לַאפַה راية الخلافة – הדגל של הח’ליפוּת
“דגל המדינה האסלאמית או בשמה הקודם “דאעש” (ראשי תיבות בערבית של “אלדולה אל-אסלאמיה פי אלעראק וא-שאם” – “המדינה האסלאמית בעיראק וסוריה”) הוא הדגל של ארגון הטרור האסלאמי סוני הקורא לג’יהאד, שהשתלט על שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה והכריז על הקמת ח’ליפות אסלאמית. דגל דומה, אם כי ביחס גובה/רוחב אחר ובעיצוב קצת שונה לכתב, משמש גם כמה זרועות של אל-קאעידה, ביניהן ארגון “א-שבאב” הסומלי, אל-קאעידה בחצי האי ערב ואל-קאעידה במגרב האסלאמי.
תיאור
הדגל הוא בצבע שחור, ובכיתוב ערבי בצבע לבן רשום בו הפתיח של השהאדה (העדות) – הכרזת האמונה האסלאמית: לַא אִלַהַ אִלַּא אַללָּה (لَا إِلٰهَ إِلَّا الله – “אין אלוה אלא אללה”). החלק השני של השהאדה מופיע בתוך עיגול לא מדויק בעל רקע לבן ובסדר מילים הפוך, כך שיש לקוראו מהסוף להתחלה: אללה רסול מוחמד (الله رَسُولُ مُحَمَّدٌ – “אללה שליח מוחמד”). סדר זה נועד להדגיש את עליונות האל. […]” (ויקיפדיה)
בתמונה: דגל הדיו
צילום: מיכה פרי, ארכיון מדינת ישראל
זה היה הפוסט ה- 1,734 שלנו.
שיהיה יום מצוין ושבוע טוב,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x