תקשיב לי טוב טוב!

תקשיב לי טוב טוב
ביטויים ופתגמיםLeave a Comment on תקשיב לי טוב טוב!

תקשיב לי טוב טוב!

תקשיב לי טוב טוב

פורסם לראשונה ב- 19.12.21

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה בזכותו של ידידי הקורא יהושע אינדור.
אז מילת היום היא –
חֹטְּהַא חַלְקַה פִי דַאנַכּ حطّهَا حَلْقَة فِي دَانَك – תקשיב לי טוב טוב! (שים זאת כעגיל באוזנך)
לשמיעה:

ימאמה מבטאת בסוף: בד’אנכ, וגם זו אופציה להגיד את הביטוי הזה, בנוסף לעוד כמה וריאציות.
אבל רגע, לפני שנתחיל את הפוסט הממש-ממש ארוך הזה, וכדי לא לאבד 99% מכם, צ’מעו בדיחה:
את הבדיחה שלח לי ידידי Yehoshua Wizel Sankari.
הבדיחה מופיעה בתמונה של שילוט רחוב (מצורפת לתגובות), ויש סיכוי שהיא אינה אותנטית, אבל אני, מה אכפת לי?!?
וזו לשונה:
מוג’ע ראסכ?
זהקתי מנה?
תעבתי מנה?
חארמכ אלאכל?
ריחתה טאלעה?
בדכ תרתאחי מנה?
אח’לעיה
موجع راسك؟
زهقتي منه؟
تعبتي منه؟
حارمك الأكل؟
ريحته طالعة؟
بدّك ترتاحي منه؟
اخلعيه
הוא גורם לָךְ לכאב ראש?
נמאס לך ממנו?
התעייפת ממנו?
הוא מונע ממך אוכל?
הוא מסריח?
את רוצה מנוחה ממנו?
תגרשי אותו! / תתגרשי ממנו!
(התרגום שלי. שָלֵו)
ואולי זו בכלל לא בדיחה?
בכל מקרה, זו הייתה פיסת פמיניזם בעולם תרבותי שוביניסטי להחריד… במיוחד לאור הדברים בהם יעסוק הפוסט מיד בהמשך…
הקוראת הדר שפירא מעדכנת בתגובות – עם הוכחה מצולמת – שזו פרסומת לרשת מרפאות שיניים.
הגאונות בפרסומת אדירה, לשיטתי.
הפרסומת כוללת בנוסף את השורה:
עאמל זלמה עליכי? عامل زلمة عليكي؟ – הוא משחק-אותה גבר מולך?
משחק המילים בבדיחה-פרסומת בא לידי הביטוי בעובדה שבערבית, בניגוד לעברית, גם המילה גבר, אך גם המילה שן, הן מילים ממין זכר,
בנוסף, בערבית, כפי שציַינּו פה בפוסט שהוקצה לשורש, הפועל ח’לע פירושו קודם כל לעקור איבר, למשל שן, אך הוא גם עוסק בפעולת הגירושין שבאה ביוזמת האישה (בניגוד לגירושין “המקובלים” ביוזמת הבעל, הגבר).
אז למתעניינים, ולמי שיש לו בעיות שיניים, מדובר בפרסום של “המרכז העולמי לשיניים”, אלמרכז אלעאלמי ללאסנאן, שיש לו מספר מרפאות ברצועת עזה: בג’באליא, שתיים בעיר עזה עצמה, ב(מחנה פליטים) אלנציראת, בח’אן יונס, ברפיח, ובבית חאנון.
ספרו לנו איך היה ונשמח להמשיך לעשות להם פרסומת!
=-=-=-=-=
הביטוי של היום הופיע בסרטון שיהושע שלח לי ב- 14.11.21. שימו לב, זה יהושע אחר… (חזרנו למה ששלח לי יהושע אינדור)
חברים וקוראים יקרים, חברות וקוראות יקרות, קחו נשימה, מכיוון שאנו הולכים להיכנס עכשיו לעומקיה של פרשה, שיש סיכוי גדול שאיש מכם לא שמע עליה ואפילו לא על קצה זנבה.
זו הולכת להיות חוויה תרבותית-מסורתית-דתית-פוליטית שלא מהעולם הזה…:
את הסרטון פרסם משתמש טיקטוק בשם:
kopra101
אבו מאלק אל עגלוני
יש לו 19,000 עוקבים ואין פרטים נוספים. השם אבו מאלק אל עגלוני כתוב אצלו בעברית.
מוזר.
הלוגו שלו: איור של חולצה שחורה, לצד יונה עם עלה של זית וכיתוב:
בִּהִמְּנִיש חַדַא بهمّنيش حدا – אף אחד לא מעניין אותי
מחיפוש של אבו מאלק בפייסבוק עולה שיש לו גם חשבון שם.
תמונת הרקע שלו היא של רובה 16M עם מחסנית ב”הכנס”, וכיתוב של השם “מוחמד” באמצעות כדורי 5.56 מ”מ.
נפלא…
מסתבר שהוא הביא את הסרטון של הדובר הזה לא רק בטיקטוק, אלא גם בפייסבוק שלו, רק שהסרטון הוא בכלל של משתמש בשם אבו מחמוד, שהוא ירושלמי, ולפי התמונות שלו (של אבו מחמוד) מדובר באותו בחור מהסרטון ששלח לי יהושע.
לאבו מחמוד יש מעל ל- 11,000 עוקבים בפייסבוק.
מעניין, לא? חכו, זה עוד שום דבר…
הכיתוב על הסרטון:
דירוא באלכם עלא ולאדכם מן מאססת יבוס ואמת’אלהא מן אלמאססאת אלסאקטה…
ديروا بالكم على ولادكم من مؤسّسة يبوس وأمثالها من المؤسّسات السّاقطة…
הישמרו לכם על ילדיכם ממוסד יַבּוּס והמוסדות השפלים הדומים לו…
=-=
התחושה שלי היא שאבו מאלכ ואבו מחמוד הם אותו אדם, וחיזוקים לכך מתקבלים מעיון חפוז בתגובות לפוסטים שלו בטיקטוק.
אז לא הבנתי; מר אבו מחמוד, האם אתה ד”ר ג’קיל, איש שלום עם יונֵי שלום, או מיסטר הייד, עם רובה M16 עם מחסנית בהכנס?…
=-=
הדובר מצטלם בתוך מסגד יחד עם בנו, ואומר את הדברים הבאים:
בסם אללה, אלסלאם עליכם ורחמת אללה וברכאתה
אללה יסעד מסאכם ג’מיען
אליום בדנא נחכי ען מוצ’וע ואללה כתיר מהם
ובח’צנא אחנא, אהל אלקדס
טאלע עלינא מאססה ג’דידה אסמהא יבוס
פאתחה ענא בשארע אלזהראא’ באלקדס
טבען מדירת אלמאססה, אללי הי ראניא אליאס, מש מן אלקדס, ולא אחנא מנתשרף פיהא אנהא תכון מן אלקדס
ואללי בערפש הי אלמאססה, בחב אחכי לה שו הי מא’ססה יבוס
הי בתדעם אלמת’ליין, יעני אח’ואל בלע’תנא אחנא,
אלשבאב אלשאד’ין ואלבנאת אלשאד’את, בעמלוא להם ענא מחאצ’ראת ובעלמוהם וברבוהם עלא קלת אלאח’לאק, יעני בשג’עוא אלשאב אנה יתחול לבנת או יתג’וז שאב מתלה, בשג’עוא אלבנת אנהא תתחול לזלמה או תתג’וז בנת מתלהא ומפהמינהם אנה הד’א קמת אלחצ’ארה,
והי באלנסבה אלנא קמת אלחקארה!
יעני יא סת ראניא, אנת תרכתי כל יעני בלאד רבנא וג’יתי ע אלקדס עשאן תעמלי מא’ססה מתל הי לאהל אלקדס?
אול אשי אהל אלקדס בתשרפוש פיכי ולא בדהם איאכי ענדהם
הדי רסאלה מן כל אהל אלקדס: אתרכי ולאדנא בחאלהם. רוחי ענדכ ע אלדאר, למי ולאדכ ובנאתכ ועלמיהם עלא ראחתכ, עלמי אבנכ כיף יציר בנת או כיף יתג’וז צאחבה, ובאלתופיק אן שאא’ אללה,
אן שאא’ אללה בחבל וביג’יב לכ ולד צע’יר, תפרחי פיה אנתי ואבוה.
עלמיה עאדי, יעני פש ענא משכלה
עלמי ולאדכ ובנאתכ אלסקאטה וקלת אלחיא,
אמא באלנסבה לאהל אלקדס בדכ תערפי אנה הד’א אלמוצ’וע ראפצ’ינה, ראפצ’ינה
וראפצ’ין וג’ודכ אנתי ענא באלקדס, כלה ראפצ’ין וג’ודכ ענא.
אנת וג’וזכ סהיל, שו תג’וזי ג’וזכ סהיל לואחד, בלכי רבנא ופקכם.
ליש תיג’י לאהל אלקדס?
אחנא, יא עמי, בדנאש אלאשי הד’א, ובדנאש נעלם ולאדנא אלאשי הד’א
אחנא ולאדנא בנחבהם ובנח’אף עליהם, בנח’אף אללה פיהם
פביעינכ אללה, אחמלי חאלכ ואטלעי מן ענא, לאנה אהל אלקדס ארג’ל מא אנתי תתצורי, ואד’א חאסה חאלכ מדעומה מן חדא, אקסם באללה מא חד רח יפידכ
אחמלי חאלכ ואטלעי מן האלבלד
אהל אלקדס מש רח יסכתוא, הי אלמא’ססאת אחנא מא בנסמח בתנפתח ענא
שו מא בדה יציר מא בנסמח אנה תנפתח מא’ססה תח’רב לנא ולאדנא ובנאתנא
חטיהא חלקה בדאנכ, יא סת ראניא
ולא לאזם אסמיכי אסם זלמה, מא אנתי ימכן תחולתי ומא חד מעה ח’בר?
האי אבני האן, איש ראיכ באלשבאב אללי בתחולוא לבנאת הדול?
עאלם רח’אצ ואללי בשג’עוהם ארח’צ מנהם
סאמעה הד’א? ראי אצע’ר ולד באלקדס, בקול לכ אנתו רח’אצ.
פמא באלכ באלזלאם אלכבאר!
פאחתרמוא חאלכם, הי אלמא’ססאת אחנא בנקול לכם בדנאש איאהא. סכרוהא ואח’זוא אלשיטאן, כיף בחכוהא יעני, פאהמין כיף?
לאנה אהל אלקדס, כמאן מרה, אהל אלקדס מש רח יסמחוא לכם תסתמרוא באלאשי הד’א
לא אנתי ולא אמת’אלכ
כמאן מרה, עלא דארכ וולאדכ עלמיהם כיף יתג’וזוא בעצ’ ויתג’וזוא זלאם ונסואן.
מאשי, יא סת ראניא?
וטז פיכי וכל ואחד בשג’עכ וישד עלא אידכ!
بسم الله، السّلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الله يسعد مساكم جميعًا
اليوم بدّنا نحكي عن موضوع والله كتير مهمّ
وبخصّنا إحنا، أهل القدس
طالع علينا مؤسّسة جديدة اسمها يبوس
فاتحة عنّا بشارع الزّهراء بالقدس
طبعًا مديرة المؤسّسة، اللّي هيّ رانيا ألياس، مش من القدس، ولا احنا منتشرّف فيها إنّها تكون من القدس
واللّي بعرفش هيّ المؤسّسة، بحبّ أحكي له شو هيّ مؤسّسة يبوس
هي بتدعم المثليّين، يعني أخوال بلغتنا احنا،
الشّباب الشّاذّين والبنات الشّاذّات، بعملوا لهم عنّا محاضرات وبعلّموهم وبربّوهم على قلّة الأخلاق، يعني بشجّعوا الشّابّ إنّه يتحوّل لبنت أو يتجوّز شابّ متله، بشجّعوا البنت إنّها تتحوّل لزلمة أو تتجوّز بنت متلها ومفهّمينهم إنّه هذا قمّة الحضارة،
وهي بالنّسبة النا قمّة الحقارة!
يعني يا ستّ رانيا، انت تركتي كلّ يعني بلاد ربّنا وجيتي ع القدس عشان تعملي مؤسّسة متل هيّ لأهل القدس؟
أول إشي أهل القدس بتشرّفوش فيكي ولا بدّهم ايّاكي عندهم
هدي رسالة من كلّ أهل القدس: اتركي ولادنا بحالهم. روحي عندك ع الدّار، لمّي ولادك وبناتك وعلّميهم على راحتك، علّمي ابنك كيف يصير بنت أو كيف يتجوّز صاحبه، وبالتّوفيق إن شاء الله،
إن شاء الله بحبل وبيجيب لك ولد صغير، تفرحي فيه انتي وأبوه.
علّميه عادي، يعني فش عنّا مشكلة
علّمي ولادك وبناتك السّقاطة وقلّة الحيا،
أمّا بالنّسبة لأهل القدس بدّك تعرفي إنّه هذا الموضوع رافضينه، رافضينه
ورافضين وجودك انتي عنّا بالقدس، كلّه رافضين وجودك عنّا.
انت وجوزك سهيل، شو تجوّزي جوزك سهيل لواحد، بلكي ربّنا وفّقكم.
ليش تيجي لأهل القدس؟
احنا، يا عمّي، بدّناش الإشي هذا، وبدّناش نعلّم ولادنا الإشي هذا
احنا ولادنا بنحبّهم وبنخاف عليهم، بنخاف الله فيهم
فبيعينك الله، احملي حالك واطلعي من عنّا، لأنّه أهل القدس أرجل ما انتي تتصوّري، وإذا حاسّة حالك مدعومة من حدا، أقسم بالله ما حدّ رح يفيدك
احملي حالك واطلعي من هالبلد
أهل القدس مش رح يسكتوا، هي المؤسّسات احنا ما بنسمح بتنفتح عنّا
شو ما بدّه يصير ما بنسمح إنّه تنفتح مؤسّسة تخرّب لنا ولادنا وبناتنا
حطّيها حلقة بدانك، يا ستّ رانيا
ولّا لازم أسمّيكي اسم زلمة، ما انتي يمكن تحوّلتي وما حدّ معه خبر؟
هاي ابني هان، ايش رأيك بالشّباب اللّي بتحوّلوا لبنات هدول؟
عالم رخاص واللّي بشجّعوهم أرخص منهم.
سامعة هذا؟ راي أصغر ولد بالقدس، بقول لك انتو رخاص.
فما بالك بالزّلام الكبار!
فاحترموا حالكم، هي المؤسّسات احنا بنقول لكم بدّناش ايّاها. سكّروها واخزوا الشّيطان، كيف بحكوها يعني، فاهمين كيف؟
لأنّه أهل القدس، كمان مرّة، أهل القدس مش رح يسمحوا لكم تستمرّوا بالإشي هذا
لا انتي ولا أمثالك
كمان مرّة، على دارك وولادك علّميهم كيف يتجوّزوا بعض ويتجوّزوا زلام ونسوان.
ماشي، يا ستّ رانيا؟
وطزّ فيكي وكلّ واحد بشجّعك ويشدّ على إيدك!
בשם אללה, שלום עליכם, רחמי האל וברכותיו
ערב טוב לכולם
היום אנו רוצים לדבר על נושא חשוב מאוד
שנוגע לנו, תושבי ירושלים.
צץ לנו מוסד חדש ששמו יבוס
הוא נפתח אצלנו ברחוב אלזהראא’ בירושלים (הרחוב נמצא צפונית לעיר העתיקה במזרח ירושלים. שָלֵו)
מנהלת המוסד, ראניא אליאס, אינה מירושלים, ואנחנו לא מתכבדים בכך שתהיה מירושלים
מי שלא מכיר את המוסד, אני רוצה לספר לו מה הוא מוסד יבוס
הוא תומך בלהט”בים, כלומר ההומ-אים כפי שאנו מכנים אותם,
הבחורים יוצאי הדופן (כינוי גנאי בערבית ספרותית ללהט”בים) והבנות יוצאות הדופן, הם (יבוס) עושים להם הרצאות, מלמדים אותם ומחנכים אותם לחוסר מוסר, כלומר מעודדים את הבחור להפוך לבת או להתחתן עם בחור כמותו, ומעודדים את הבת להפוך לגבר או להתחתן עם בת כמותה, ומבהירים להם שזו פסגת התרבות,
כאשר מבחינתנו זו פסגת השפלות!
גברת ראניא, את עזבת כל ארץ/עיר בעולם ובאת לירושלים כדי להקים מוסד כמו זה לתושבי ירושלים?
קודם כל, תושבי ירושלים אינם מתכבדים בך ואינם רוצים אותך בקרבם.
זהו מסר מכל תושבי ירושלים: הניחי לבנינו ועזבי אותם לנפשם. לכי לבית שלך, כנסי את ילדייך ובנותייך ולמדי אותם כראות עינייך, למדי את בנך איך להיות בת או איך להתחתן עם חבר שלו, ושיהיה בהצלחה בעזרת האל,
בעזרת האל הוא ייכנס להיריון ויביא לך ילד קטן (נכד), שתשמחי בו את ואביו.
למדי אותו כרגיל, אין לנו בעיה
למדי את ילדייך ובנותייך את השפלות וחוסר הבושה,
אבל בקשר לתושבי ירושלים, את צריכה לדעת שאנו דוחים את הנושא הזה ומתנגדים לו
ומתנגדים לנוכחותך אצלנו בירושלים, מתנגדים לנוכחותך אצלנו לגמרי.
את ובעלך סֻהֵיל (ח’ורי, וראו בהמשך. שלו), למה שלא תחתני את בעלך סהיל עם איזה מישהו, אולי האל יצליח דרככם.
למה באת לתושבי ירושלים?
אנחנו, בן אדם, לא רוצים את הדבר הזה, ולא רוצים ללמד את ילדינו את הדבר הזה
אנו אוהבים את ילדינו וחוששים להם, חוששים להם מאוד
שהאל יעזור לך, קחי עצמך ולכי מאיתנו, כי תושבי ירושלים הם יותר גברים ממה שאת מסוגלת לתאר לעצמך, ואם את מרגישה שמישהו תומך בך, אני נשבע באלוהים שאיש לא יועיל/יעזור לך.
קחי עצמך ולכי מהעיר.
תושבי ירושלים לא ישתקו, אנו לא מסכימים/מרשים שמוסדות כאלה ייפתחו אצלנו
לא משנה מה יהיה, לא נרשה שייפתח מוסד שיהרוס/יקלקל לנו את ילדינו ובנותינו
תקשיבי טוב טוב למה שאני אומר לך (מיל’: שימי זאת כעגיל באוזנך), גברת ראניא
או שאולי אני בכלל צריך לקרוא לך בשם של גבר, אולי החלפת (את מינך) ואיש אינו יודע מכך?
הנה הבן שלי פה, מה דעתך על הבחורים האלה שהופכים לבנות?
“אנשים זולים, ומי שמעודד אותם יותר זול מהם”.
שמעת את זה? זו דעתו של הקטן בילדי ירושלים, שאומר לך שאתם זולים.
אז אין בכלל מה לדבר (על דעתם של) האנשים המבוגרים!
כבדו את עצמכם, אנו אומרים לכם שאנו לא רוצים את המוסד הזה. סִגרו אותו ושלא נדע מצרות, כמו שאומרים, הבנתם?
כי תושבי ירושלים, פעם נוספת, תושבי ירושלים לא ירשו לכם להמשיך עם הדבר הזה
לא את ולא דומייך
פעם נוספת, בביתך למדי את ילדייך איך להתחתן אלו עם אלו ולהתחתן עם גברים ונשים.
בסדר, גברת ראניא?
ואני מצפצף עליך ועל כל מי שמעודד אותך ומחזק את ידך!
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
הסרטון מופיע בחשבון הפייסבוק שלו בקישור הבא:
עם הכותרת:
אח’צ עליכם ועלא היכ מא’ססה ללסקאיט ואלמקרנין
מהי אלקדס נאקצהא אשכאלכם יא הלסאת
اخص عليكم وعلى هيك مؤسسه للسقايط والمقرنين
مهي القدس ناقصها اشكالكم يا هلسات
איכס עליכם ועל מוסד שכזה לשפלים ומנוולים
וכי חסרים לירושלים אנשים מסוגכם, יא מתנשאים שקרנים?
=-=-=
ניקח נשימה, נשתה מים, ונמשיך:
יבוס? השם נשמע לכם מוכר?
אז הנה, מויקיפדיה:
“יְבוּסִים, על פי המקרא הוא שבט כנעני שחי בשלהי האלף ה-2 לפנה”ס. בירתם שעל שמם נקראה הייתה העיר יְבוּס (שמה של העיר ירושלים לפני שדוד נתן לה את שמה) עד לימי המלך דוד שכבש את העיר בשנת 1004 לפנה”ס לערך. בהתאם למצוות מחיית שבעה עממין, נצטוו בני ישראל להכרית גם את העם היבוסי, אולם בזמן כיבוש הארץ והתנחלות השבטים לא היה לבני ישראל די כוח להשמידם”.
בקיצור, גם בערבית יבוס הוא שם קדום של ירושלים.
=-=-=
נעיין בדף פייסבוק של יבוס:
Yabous Cultural Centre – مركز يبوس الثقافي
מרכז יבוס אלת’קאפי – מרכז התרבות יבוס
ב”אודות” על עצמם הם כותבים באנגלית. זהו המשפט הפותח:
Yabous is a non-governmental Palestinian organization based in Jerusalem adopts the development and patronage of performing arts in Jerusalem.
“יבוס הוא ארגון פלסטיני לא-ממשלתי שמושבו בירושלים, שמאמץ, מפתח ונותן חסות לאומנויות הבמה בירושלים”.
=-=
בתאריך 13.11.21 המרכז פרסם מטעמו גילוי דעת רשמי שעיקריו:
בימים האחרונות נפוצו ברשתות החברתיות דברי הסתה וכן סרטון השמצות נגד מרכז יבוס ונגד המנהלת שלו ובני משפחתה באופן אישי, זאת בזמן ששלטונות הכיבוש שמו להם למטרה לפגוע במוסדות הלאומיים שלנו ולהצר את צעדיהם.
הסרטון כולל סיפורים בדויים ומטעים ללא הוכחות נגד מוסד שפועל 26 שנים בירושלים, כשבראשו עומדת מועצת מנהלים הכוללת את מיטב בני המולדת וירושלים.
המוסד הוא חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי הירושלמי והוא פועל לפי כללי המוסר הלאומיים הפלסטיניים הכלליים.
מרכז יבוס מטיל את האחריות גם על האנשים שמפיצים את דברי ההסתה האלו, מתוך ידיעה שקיימים גורמים שמזינים דברים מעין אלו כדי לפגוע במוסדות הלאומיים ולאיים על שלום הציבור (הכוונה למצב בו אין עימותים פנימיים בין חמולות, עדות וכו’).
יום למחרת הוא פרסם גילוי דעת שכותרתו:
ביאן צאדר ען היאת אלעמל אלוטני ואלאהלי פי אלקדס בח’צוץ חמלת אלתחריצ’ אלט’אלמה עלא מרכז יבוס.
بيان صادر عن هيئة العمل الوطني والاهلي في القدس بخصوص حملة التحريض الظالمة على مركز يبوس.
גילוי דעת מאת מוסד הפעילות הלאומית והעממית בירושלים בנוגע למסע ההסתה החמור נגד מרכז יבוס.
המסמך מתאר את הסרטון כקיצוני, פוגעני, גזעני, מסית ומלא שנאה, בשפה שלא ניתן לקבלה. הסרטון מעוניין להפיץ את תרבות ההפחדה מטעמם של מי שחושבים שהם בעלי האמת המוחלטת.
הוא מתייחס למקרה, שיתואר מיד בהמשך, בו מנגנוני המודיעין של הכיבוש, כך כהגדרתו, פרצו למשרדי המרכז והחרימו ציוד ומחשבים “כדי להשתיק כל קול מוסדי לאומי, שמחזק את התרבות, הזהות והמורשת של עמנו ושוקד על בנית דורות מודעים ומסוגלים לשמור על זכות עמנו במולדתנו ואדמתנו, ומסוגלים לשמור על זהותנו ולפתח רוח של יצירה ויוזמה בקרב הצעירים”.
מעבר לתמיכה החד-משמעית במרכז יבוס, המוסד קורא להתמקד בבעיות הגדולות האמיתיות, כגון: “הטרנספר לתושבי שיח’ ג’ראח וסביבתה, לשכונות סלואן ולשכונת אלאשקריה בבית חנינא, הרס בתי מגורים, הפגיעה בהר הבית ובבתי הקברות הצמודים אליו וכו’. הכיבוש מצליח בצעדיו אלה בנצלו את ההתעסקות שלנו בסכסוכינו הפנימיים והשוליים ובהרס/ההשמדה העצמי/ת שלנו”.
=-=
אתם ודאי חושבים לעצמכם:
“אם הארגון מעורר כזה זעם ברחוב הירושלמי, והוא עוסק באומנויות, זהו ודאי ארגון שמחובר לעטיניה ולמדיניותה של מדינת ישראל הציונית, או לפחות לגורמי שמאל ברנז’איים ממדינת תל אביב!”
אז זהו, שלא.
נעיין בכתבה הבאה:
وزارة الثقافة: اقتحام مركز يبوس بالقدس واعتقال مديرته وزوجها هو تعدٍ على الثقافة الوطنية والموروث الثقافي
22.07.2020
وطن: أدانت وزارة الثقافة اعتقال قوات الاحتلال الإسرائيلي مدير مركز يبوس الثقافي رانيا ألياس ومدير المعهد الوطني للموسيقى سهيل خوري بعد مداهمة منزلهما في مدينة القدس.
وقالت الوزارة في بيانها إن الاحتلال الإسرائيلي يمارس كافة أشكال القمع والتهويد والتضييق على المؤسسات الثقافية والعاملين فيها من كتاب وأدباء وفنانين خاصة في المدينة المقدسة، ما يدلل على مساعي الاحتلال العنجهية وانتهاكاته المتواصلة بحق هذه المؤسسات.
[…]
وقد اقتحمت قوات الاحتلال، مركز يبوس الثقافي في مدينة القدس المحتلة، واستولت على ملفات وممتلكات خاصة به.
وقالت مصادر محلية، إن قوات الاحتلال اقتحمت أيضا منزل مديرة المركز رانيا ألياس، ومنزل مدير المعهد الوطني للموسيقى سهيل خوري، واقتادتهما إلى مركز “يبوس” واستولت على ملفات وممتلكات خاصة، وأبلغتهم بأنهم موقوفين على “ذمة التحقيق”.
משרד התרבות (של הרָשות. שלו): הפריצה למרכז יבוס בירושלים ומעצר המנהלת שלו ובעלה הם תוקפנות נגד התרבות הלאומית והמורשת התרבותית
22.7.2020
(סוכנות) וטן (“מולדת”): משרד התרבות גינה את מעצרם של מנהלת מרכז התרבות יבוס, ראניא אליאס, ושל מנהל המכון הלאומי למוזיקה, סהיל ח’ורי, בידי כוחות הכיבוש הישראלי לאחר הפריצה לביתם בעיר ירושלים.
המשרד אמר בגילוי דעת מטעמו כי הכיבוש הישראלי נוקט את כל סוגי הדיכוי, הייהוד והצרת הפעולות של מוסדות התרבות ושל הכותבים, הסופרים והאומנים העובדים בהם, בעיקר בעיר הקדושה, מה שמוכיח את מאמצי הכיבוש היהירים ופגיעותיו המתמשכות כנגד המוסדות האלה.
[…]
כוחות הכיבוש פרצו למרכז התרבות יבוס בירושלים הכבושה והשתלטו על מסמכים ורכוש פרטי (הכוונה למחשבים. שלו).
מקורות מקומיים אמרו שכוחות הכיבוש פרצו גם לבית מנהלת המרכז ראניא אליאס, ולביתו של סהיל ח’ורי. הם לקחו אותם למרכז יבוס שם השתלטו על מסמכים ורכוש פרטי, והודיעו להם שהם עצורים “לצורך חקירה”.
(התרגום שלי. שָלֵו)
=-=
רוצים להכיר יותר את מוסד יבוס ואת אנשיו?
קבלו סקירה ישראלית בעברית מהצד הימני של המפה:
ומהצד השמאלי:
וחכו גם לפוסט הבא…
זה היה הפוסט ה- 1,563 שלנו.
שיהיה יום מצוין ושבוע טוב,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x