יהוד

יהוד
פעלים שמות עצם (מופשטים) שמות פעולהLeave a Comment on יהוד

יהוד

יהוד

פורסם לראשונה ב- 4.7.21

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה מכיוון שהוזכרה בסרטון שקיבלתי מידידי הקורא יהושע אינדור.
אז מילת היום היא –
תַהְוִיד تَهْوِيد – יִהוּד (הפיכה ליהודי), אכלוס מקום ביהודים; גיור
יהושע שלח לי סרטון שעבר באחת מקבוצות הווטסאפ. החלטתי לפרסמו שכן גם הוא עוסק בכפר “הירושלמי” ליפתא, אותו הכרנו לפני כמה ימים בפוסט כושאן.
בסרטון רואים עלמה נאת-מראה, ששם המשתמש הטיקטוקי שלה משך את תשומת לבי עוד טרם האזנתי לדבריה.
lanakulghasi
מבדיקה מהירה עולה שיש לה 50,000 עוקבים, וה- BIO שלה, כלומר השורה שבחרה לספר בה על עצמה, אומרת:
ראח תשופוא הון מעלומאת תאריח’יה ומעלומאת עאמה
راح تشوفوا هون معلومات تاريخيّة ومعلومات عامّة
תראו/תמצאו פה ידיעות היסטוריות ומידע כללי
=-=-=
אבל איך קוראים לה?
התחלתי לחפש בגוגל בערבית: לאנא כ…
ו… הופה! מצאתי:
لانا كلغاصي
שמה הוא לַאנַא כֻּלְעַ’אצִי.
מה זה שם המשפחה הזה? יצא לי לפגוש שמות משפחה מוזרים, אבל כלע’אצי?
טוב, נעבור לסרטון, שמופיע פה גם בתגובות.
הוא פורסם במקור, לפי טיקטוק, ב- 29.5.21.
זו לשונו:
הכיתוב עליו אומר:
ג’זא’ 1
מהם מהם מהם!
ואחנא מלתהיין בחי אלשיח’ ג’ראח וסלואן
جزء ١
مهمّ مهمّ مهمّ!
وإحنا ملتهيين بحيّ الشّيخ جرّاح وسلوان
חלק 1
חשוב חשוב חשוב!
בעודנו מתמקדים רק בשכונת שיח’ ג’ראח וסִלְוַאן (שתי שכונות מזרח-ירושלמיות שהיו בכותרות בחודשים האחרונים. שָלֵו)
כותרת הסרטון באתר טיקטוק:
תהויד ג’דיד ללקדס
تهويد جديد للقدس
ייהוד חדש של ירושלים
דבריה של לאנא:
… מן 2002 לליום, יעני אכת’ר מן תקריבן 10 סנין
אסראאיל עמאלהא בתחאול תעמל ח’טה אסתיטאניה תהוידיה לקרית לפתא אלמהג’רה עאם 1948.
ואחנא מלתהיין פי חי אלשיח’ ג’ראח ומלתהיין פי סלואן.
באלצ’בט בדי אחכי לכם איש אעלנת
אעלנת סלטת אראצ’י אסראאיל, יום אלאתנין, אללי הי 10.5, קבל אסבועין תקריבן, פתח באב אלעטאא’את לשרכאת אלבנאא’ עשאן תתולא מסאולית תטויר חי לפתא פי אלקדס. רח יבנוא פיה אכת’ר מן 259 וחדה אסתיטאניה סכניה אסראאיליה, זיאדה,
אצ’אפתן להותיל, וכמאן אכם מן אמאכן תג’אריה, מחלאת תג’אריה, ופתח שוארע.
יעני פעלין למא נחכי ען יעני אלאסתיטאן ואלתהויד, אחנא מא מנחכי בס ען חי אלשיח’ ג’ראח ולא עם מנחכי ען סלואן.
מבדאין פי הג’מה אסתיטאניה תהוידיה למדינת אלקדס בשכל כאמל.
… من ٢٠٠٢ لليوم، يعني أكثر من تقريبًا ١٠ سنين
إسرائيل عمالها بتحاول تعمل خطّة استيطانيّة تهويديّة لقرية لفتا المهجّرة عام ١٩٤٨.
وإحنا ملتهيين في حيّ الشّيخ جرّاح وملتهيين في سلوان.
بالضّبط بدّي أحكي لكم ايش أعلنت:
أعلنت سلطة أراضي إسرائيل، يوم الاتنين، اللّي هي ١٠.٥، قبل أسبوعين تقريبًا، فتح باب العطاءات لشركات البناء عشان تتولّى مسؤوليّة تطوير حيّ لفتا في القدس. رح يبنوا فيه أكثر من ٢٥٩ وحدة استيطانيّة سكنيّة إسرائيليّة، زيادة،
إضافةً لهوتيل، وكمان أكم من أماكن تجاريّة، محلّات تجاريّة، وفتح شوارع.
يعني فعليًّا لمّا نحكي عن يعني الاستيطان والتّهويد، إحنا ما منحكي بسّ عن حيّ الشّيخ جرّاح ولا عم منحكي عن سلوان.
مبدئيًّا في هجمة استيطانيّة تهويديّة لمدينة القدس بشكل كامل.
(התחלה חסרה) … מ- 2002 (מתבלבלת עם 2012. שלו) ועד היום, כלומר יותר מבערך 10 שנים,
ישראל מנסה ליישם תוכנית התנחלותית שמטרתה לייהד את הכפר ליפתא, שננטש בשנת 1948.
ואנו מתמקדים בשיח רק בשכונת שיח’ ג’ראח ומתמקדים בסלואן.
אספר לכם בדיוק מה היא (ישראל) הודיעה:
מנהל מקרקעי ישראל (במקור: רשות אדמות/קרקעות ישראל) הודיע ביום שני ה- 10.5, לפני בערך שבועיים, שהוא פותח את המכרזים לחברות הבניה כדי שייקחו את האחריות לפיתוחה של שכונת ליפתא בירושלים. הם הולכים לבנות בה יותר מ- 259 (בכיתוב בסרטון כתוב: 268) יחידות דיור התנחלותיות ישראליות, בנוסף ל-,
בנוסף למלון, וכן כמה בתי עסק וסלילת כבישים.
כלומר למעשה, כשאנו מדברים על ההתנחלויות והייהוד, איננו מדברים רק על שכונת שיח’ ג’ראח ולא על סלואן.
עקרונית מדובר במתקפה התנחלותית שמטרתה לייהד את העיר ירושלים באופן מלא.
=-=-=
תכף נעבור לחלק השני, שמופיע בטיקטוק שלה (והמרתי אותו לקובץ שגם הוא מוצג כאן בתגובות), אבל קודם לכן – קצת עבודת בילוש:
באינסטגרם היא נקראת Lanakulgasi
(שמתם לב לשוני באיות לעומת טיקטוק?) ויש לה כ- 55,000 עוקבים.
המוטו שלה ברשת הזו:
מקדמת ברנאמג’ עיש אלעאצמה.
אלקדס
مقدّمة برنامج عيش العاصمة.
?القدس
מגישת תוכנית חיי הבירה.
ירושלים
ביוטיוב היא נקראת لانا | lana kulghasi
ושם היא מעלה סרטים (גם) על ענייני מגדר והטרדות מיניות של נשים.
וזה הדף שלה בפייסבוק (תשמעו, היא פעילה!):
בו היא מאייתת את שמה באופן תמוה כ- Lanaa Kulghassi ובו היא מספרת שהיא ממזרח ירושלים, שהיא למדה באוניברסיטה העברית, אך גם… [תופים…] בבית הספר של האחיות רוזרי.
האחיות רוזרי?! הקדשנו להן בעבר פוסט!
מדובר במִסְדָּר-בת עבור נזירות קתוליות בשם “אחיות מחרוזת התפילה”.
וזה אומר, כמעט בוודאות מוחלטת, שהיא נוצריה.
האומנם?
חיפוש מהיר בגוגל, באתר שמספר על משפחות ערביות, מעלה את הפרט הבא:
كلغاصي أو قولاغاصي أو كولاغاصي عائلة مقدسية وهي من العوائل التي استقرت في القدس إبان الحكم العثماني اي بين عامين 1100 – 1280 وتعني رتبة في الجيش
כלע’אצי או קולאע’אצי או כולאע’אצי היא משפחה ירושלמית שהשתקעה בעיר במהלך השלטון העות’מאני, כלומר בין השנים 1100 – 1180, ופירוש השם הוא דרגה צבאית.
מה? העות’מאנים לא שלטו בשיא ימי הביניים, לפני 1000 שנים.
כנראה יש פה קטש; השנים המצוינות הן לפי לוח השנה ההג’רי (מוסלמי), וצריך לעשות המרה:
מדובר באמצע המאה ה- 17 עד אמצע המאה ה- 19.
שמות פרטיים מפורסמים במשפחה הם מוחמד, אחמד, מחמוד ועוד, ושום שם בעל ניחוח נוצרי.
אז הם מוסלמים? כנראה.
=-=-=
נעבור לקטע השני, שגם הוא מקוטע בתחילתו ובסופו (מה יהיה עם הטיקטוק הזה, מה???)
סכאן קרית לפתא אלמהג’רה, המ בשכלוא 30,000 נסמה, מוג’ודין פי אלקדס ומוג’ודין פי אלצ’פה אלע’רביה וחתא מוג’ודין מנהם פי אלשתאת,
פאנת למא תכון מוג’וד פי אלקדס בס ביתכ, ואללי תהג’רת מנה ב- 1948, קדאם עיניכ, תרוח אסראאיל תעטי ביתכ למסתוטן ולא יהודי למג’רד אנה יהודי, מא אלוש יומין ג’אי ע אלבלד,
הד’א הו אלט’לם בחד ד’אתה!
אלפכרה אנה כמאן פי הנאכ קואנין, אלמפרוצ’ אנהא תחמי אלפלסטיניינ וממתלכאתהם.
אלאמם אלמתחדה ב- 1992 אצדרת קראר תתעהד אסראאיל פי אלמחאפט’ה עלא ג’מיע אלחקוק אלפלסטיניה פי קרית לפתא.
טיב, וין חקוק אלאנסאן? וין אלחקוק אלדוליה? וין כל האי אלועוד אלמוג’ודה?
מש בס היכ. כמאן אליונסכו אללי הי אלמפרוצ’ תכון מנט’מה עאלמיה, אלהא אסמהא ואלהא קרארהא,
אעלנת אנה האי אלמנטקה מורות’ עאלמי ומעתרף פיה מן קבל האי אלמאססה ומש אלמפרוצ’ אלמסאס פיה,
לאנה האי אלמנטקה (נקטע)
سكّان قرية لفتا المهجّرة، هم بشكّلوا ٣٠،٠٠٠ نسمة، موجودين في القدس وموجودين في الضّفّة الغربيّة وحتّى موجودين منهم في الشّتات،
فإنت لمّا تكون موجود في القدس بس بيتك، وإللّي تهجّرت منّه ب- ١٩٤٨، قدّام عينيك، تروح إسرائيل تعطي بيتك لمستوطن ولا يهودي لمجرّد إنّه يهودي، ما الوش يومين جاي ع البلد،
هذا هو الظّلم بحدّ ذاته!
الفكرة إنّه كمان في هناك قوانين، المفروض إنّها تحمي الفلسطينيّين وممتلكاتهم.
الأمم المتّحدة ب- ١٩٩٢ أصدرت قرار تتعهّد إسرائيل في المحافظة على جميع الحقوق الفلسطينيّة في قرية لفتا.
طيّب، وين حقوق الإنسان؟ وين الحقوق الدّوليّة؟ وين كلّ هاي الوعود الموجودة؟
مش بس هيك. كمان اليونسكو إللّي هي المفروض تكون منظّمة عالميّة، إلها اسمها وإلها قرارها،
أعلنت إنّه هاي المنطقة موروث عالمي ومعترف فيه من قبل هاي المؤسّسة ومش المفروض المساس فيه،
لأنّه هاي المنطقة –
תושבי הכפר הנטוש ליפתא, המונים 30,000 איש, נמצאים בירושלים ונמצאים בגדה המערבית ואפילו נמצאים בפזורה (בחו”ל),
כשאתה נמצא בירושלים, אבל הבית שלך, זה שגורשת ממנו ב- 1948, מול עיניך, ואז ישראל נותנת את הבית שלך למתנחל או ליהודי רק מכיוון שהוא יהודי, והוא אפילו לא נמצא יומיים בארץ, זהו העושק בהגדרתו!
ויש גם חוקים, שמטרתם להגן על הפלסטינים ורכושם.
האו”ם, ב- 1992, פרסם החלטה על כך שישראל מתחייבת לשמור על כל הזכויות הפלסטיניות בכפר ליפתא.
טוב, איפה זכויות האדם? איפה החוק הבינלאומי? איפה כל ההבטחות האלה?
ולא רק זה. גם אונסק”ו (ארגון החינוך, המדע והתרבות של האומות המאוחדות), שהוא ארגון עולמי, בעל שם והחלטות,
פרסם שהאזור הזה הוא אתר מורשת עולמית, והוא מוכר מטעם המוסד הזה ואסור לפגוע בו,
כי האזור הזה (נקטעת)
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
אגב, מבדיקה חפוזה שעשיתי מתברר שהכפר ליפתא אינו אתר מורשת עולמית של אונסק”ו.
=-=-=-=-=-=
בזמנו פרסמנו פוסט על יהודים, אז מכיוון שהוא ארוך, וגם הפוסט הזה ארוך, אסתפק היום בהצבת קישור לפוסט ההוא:
בכל מקרה, הנה שתי שורות רלוונטיות ממנו:
* הפועל הַוַּדַ هوّد בבניין השני – גייר; ייהד; שר, פיזם; נרגע. במדוברת: ירד, נסע
* תַהְוִיד تهويد, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – גיור, יהוד; אכלוס מקום ביהודים. המדיה מלאה במונח השלילי בעיניים ערביות: תַהְוִידֶ אלְקֻדְס تهويد القدس – יהוד ירושלים
=-=-=-=-=
נסיים את הפוסט הנוכחי עם קצת עברית:
יִהֵד
1. הפך ליהודי, הכניס גוי לדת היהודית.
”כשני המושלים שקדמו לו כך ביקש גם אלכסנדר ינאי לייהד את יושבי המקומות הכבושים. על פי מושגי המשפט של הימים ההם היתה צריכה היהדות להיות לדת השלטת בכל אדמת יהודה.“ (דברי ימי עם עולם: כרך שני: מראשית שלטון יון ביהודה עד חורבנה על ידי הרומאים, מאת מאת: שמעון דובנוב, בפרויקט בן יהודה)
2. יישב יהודים במקום כלשהו, הגדיל את אוכלוסיית היהודים בו.
ממשלת ישראל אישרה תכנית חדשה של הסוכנות היהודית שמטרתה לייהד את הגליל.
ייהוד הגליל הוא מטרה חשובה שגופים רבים פועלים ליישומה.
גיזרון
עברית חדשה: על פי המקרא במקרא קיים בבניין התפעל התיהד “וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם” (אסתר ח, יז)
נגזר מהמילה יהודי.
תרגום
אנגלית: Judaize‏, proselytize‏‏‏‏
ערבית: هَوَّدَ‏‏‏‏
(לקוח מויקימילון)
תמונת היום היא קומית, והיא לקוחה מ-
זה היה הפוסט ה- 1,392 שלנו.
שיהיה יום מצוין ושבוע טוב,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x