העולם הבא

העולם הבא
אִסלאם מקומות פעלים שמות עצם (מופשטים) תרבותLeave a Comment on העולם הבא

העולם הבא

העולם הבא

פורסם לראשונה ב- 22.10.21

מרחבא
שלום לכולם,
המילה מופיעה בזכותו של ידידי הקורא Or Yarmitzky.
אז מילת היום היא –
אַלְאַאחִ’רַה الْآخِرَة – העולם הבא
לשמיעה:https://soundcloud.com/listen2arabit/frm1elg3pvs9…

תזכורת: האות הערבית ח’א خ נהגית כמו כ לא דגושה בעברית, למשל במילה: בִּכלל
אור שלח לי סרטון מ- 26.9.21. הסרטון הוא מבית היוצר של “מידאן אלקדס”.
הכותרת שהוצמדה לו:
ואלדת אחמד זהראן, אלמסאול פי צפוף כתאאב עז אלדין אלקסאם פי אלצ’פה, אלד’י תם אע’תיאלה אללילה.
والدة أحمد زهران، المسؤول في صفوف كتائب عزّ الدّين القسّام في الضّفّة، الذي تمّ اغتياله اللّيلة.
אמו של אחמד זהראן, הבכיר בגדודי עז אלדין אלקסאם בגדה, שחוסל (במקור: התנקשו בחייו) הלילה.
תוכנו של הסרטון, שבאופן בלתי מפתיע תחילתו מקוטעת:
… ואן שאא’ אללה בעטינא אלשהאדה כלנא.
אחנא האלקית פי קאפלת אלשהדאא’ מע אחמד יאסין, מע אלרנתיסי, מע שהדאא’ פלסטין.
אחנא אחסן מנהם? לא! אחנא פי אלקאפלה יעני!
אחנא ארואחנא לפדאא’ פלסטין,
ואן שאא’ אללה
אחנא בדנא אלאאח’רה, אחנא מא בנדא אלדניא
אחנא בדנא אלאאח’רה, אחנא מא בדנא אלדניא.
ואלחמד ללה רב אלעאלמין
והד’א קדרנא והד’א נציבנא
ורבנא אח’תאר אלנא הד’ה אלשהאדה, לאנהא אלשהאדה הד’ה מא חדא בקדר יחט’אהא ע’יר אלמאמן אללי רבה בחבה, אלעזיז ענד רבה ומלאאכתה
ואלחמד ללה עלא כל חאל.
ואלחמד ללה וללה אלחמד
קולוא!
אללה אכבר וללה אלחמד X6
אלחמד ללה
יסלם לי …כם
ואללה ירצ’א עליכם
אללה ירצ’א עליכ
אללה יח’ליכ
אלחמד ללה
… وان شاء الله بعطينا الشّهادة كلّنا.
احنا هالقيت في قافلة الشّهداء مع أحمد ياسين، مع الرّنتيسي، مع شهداء فلسطين.
احنا أحسن منهم؟ لا! احنا في القافلة يعني!
احنا أرواحنا لفداء فلسطين،
وان شاء الله
احنا بدّنا الآخرة، احنا ما بدّنا الدّنيا
احنا بدّنا الآخرة، احنا ما بدّنا الدّنيا.
والحمد لله ربّ العالمين
وهذا قدرنا وهذا نصيبنا
وربّنا اختار إلنا هذه الشّهادة، لأنّها الشّهادة هذه ما حدا بقدر يحظاها غير المؤمن إللّي ربّه بحبّه، العزيز عند ربّه وملائكته
والحمد لله على كل حال.
والحمد لله ولله الحمد
قولوا!
الله أكبر ولله الحمد X٦
الحمد لله
يسلم لي …كم
والله يرضى عليكم
الله يرضى عليك
الله يخلّيك
الحمد لله
… בעזרת האל הוא יעניק לכולנו את השהאדה (מוות כלוחמי קודש למען אללה תוך כדי ג’האד. שָלֵו)
אנו כעת בשיירת השהידים, עם אחמד יאסין (מנהיג תנועת חמאס וממייסדיה), (עבד אלעזיז) אלרנתיסי (ממייסדי חמאס ומפקדיה), עם השהידים של פלסטין.
אנו טובים מהם? לא! אנו חלק מהשיירה.
נפשותינו יוקרבו למען פלסטין,
ובעזרת האל
אנו רוצים את העולם הבא, איננו רוצים את העולם הזה
אנו רוצים את העולם הבא, איננו רוצים את העולם הזה.
השבח לאל ריבון העולמים
זהו גורלנו וזו מנת חלקנו
אלוהינו בחר עבורנו את השהאדה הזו, מכיוון שהשהאדה הזו – רק המאמין יכולים לזכות בה, זה שהאל אוהב אותו והוא נחשב יקיר אצל אלוהיו ומלאכיו (של האל)
השבח לאל, בכל מקרה
השבח לאל ולאל השבח.
אמרו!
אללהֻ אכבר והשבח לאל! X6
השבח לאל
תהיו לי בריאים
שהאל יישא חסדיכם
שהאל יישא חסדך (של הצלם)
שהאל ישמור עליך
השבח לא
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו)
הרקע:
“פעיל חמאס שנהרג במבצע מעצרים בגדה הוא אחיו של חוטף נחשון וקסמן
הגר שיזף, “הארץ”, 30.9.21
אחמד זהראן, פעיל חמאס בן 31 שנהרג בתחילת השבוע מאש כוחות הביטחון במבצע מעצרים בגדה המערבית, הוא בן למשפחה בעלת היסטוריה של לחימה אלימה בישראל: אחיו, זהראן זהראן, היה אחד מחוטפי נחשון וקסמן וכוחות הביטחון הישראליים התנקשו בחייו ב-1998; סבו, מוסא זהראן, נהרג במלחמת העצמאות; ודודו, מוחמד זהראן, נהרג במלחמת ששת הימים.
זהראן נהרג יחד עם שני פעילים נוספים בחמאס, שלפי צה”ל הסתתרו במבנה בכפר בידו הסמוך לירושלים וירו לעבר אנשי הימ”מ שביקשו לעצור אותם. בצה”ל הוסיפו כי השלושה נפגשו במבנה לקראת הוצאה לפועל של פיגוע שתכננו בטווח המיידי.
זהראן, תושב בידו, הוגדר “מפקד שטח” בהספד שפורסם אודותיו באתר של גדודי עז א-דין אל קסאם, והיה ידוע באזור כפעיל בזרוע הצבאית של חמאס. לפי התקשורת הפלסטינית, הוא היה עצור בישראל במשך שש שנים במצטבר בכמה תקופות שונות, רובן במעצר מנהלי, ונעצר גם על ידי הרשות הפלסטינית ארבע פעמים. לפי הדיווחים, מעצרו האחרון נמשך שלוש שנים רצופות והוא שוחרר לפני שבעה חודשים.
אחיו, זהראן זהראן, היה מעורב בחטיפת החייל וקסמן ב-1994. וקסמן הוחזק כבן ערובה בכפר ביר נבאלה במשך שישה ימים ונרצח על ידי שוביו במהלך ניסיון חילוץ כושל של צה”ל. באתר חמאס צוטטה אמו של זהראן, אמינה, אומרת כי בתור ילד עסק אחמד רבות בסיפורו של אחיו. ב-1998, על פי התקשורת הערבית, ישראל התנקשה בחייו של האח באמצעות מזוודה ממולכדת.
אחיו של אחמד לא היה הראשון במשפחה שפעל נגד ישראל. סבו, מוסא זהראן, נהרג בקרב על הקסטל באפריל 1948, ודודו, מוחמד זהראן, נהרג בקרבות ב-1967. חמאס פרסם אתמול תמונה של הארבעה תחת הכותרת: “שושלת משפחת השהידים”.
בראיון לאתר של הזרוע הצבאית של חמאס אמרה אמו של זהראן כי בשבוע האחרון שיערה המשפחה כי הוא ייהרג בכל רגע, והוסיפה כי קצין צה”ל הורה לה להסגיר את בנה. בשבועות האחרונים נעצרו שישה מבני המשפחה בניסיון להגיע לאחמד.
האם התראיינה לאתר ספא ואמרה כי “מי ששלח את היהודים אליי ואל ילדיי הוא הרשות הפלסטינית”. בראיונות לכלי תקשורת אמרו בני משפחת זהראן כי הרשות פשטה על ביתם במאי האחרון כדי לעצור את אחמד. לפי עדי ראייה, בימים שקדמו למותו ערכו כוחות הביטחון הישראליים בדיקות רבות במחסום א-ג’יב הסמוך לכפר מגוריו, ובלון מעקב הופרח מעל האזור שבו הסתתר. עדים סיפרו כי הוא התחבא באזור נטוש, שהמבנה הקרוב ביותר אליו ממוקם כחמישה קילומטרים משם. […]”
=-=-=-=
השורש הערבי א.ח’.ר עוסק בדברים אחרונים, אחרים, מאוחרים ואחוריים, בדיוק כמו בעברית:
* הפועל אַחַּ’ר أخّر בבניין השני – האט, עיכב, השהה; דחה, מנע; התאחר; החזיר אחורה, שם מאחור
* תַאְחִ’יר تأخير, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – איחור, עיכוב, פיגור, איטיות; דחיה
* לַא יֻקַדִּם וַלַא יֻאַחִּ’ר لا يقدّم ولا يؤخّر – אינו משפיע, אינו מעלה ואינו מוריד (מיל’: אינו מקדם ואינו מעכב)
* כֻּלּ תַאְחִ’ירַה פִיהַא חֵ’ירַה كلّ تأخيرة فيها خيرة – כל עכבה לטובה
* מֻאַחֶּ’ר مؤخِّر, בצורת הבינוני הפועל של הבניין – מי או מה שגורם לאיחור, מעכב, דוחה. אַלְמֻאַ’חִּר المؤخِّر – אחד משמותיו של האל
* מֻאַחַּ’ר مؤخَّر, בצורת הבינוני הפעול – מאוחר; חלק אחורי, זנב, ירכתיים; דחוי (כסף), שטרם שולם
* מֻאַחַּ’רַן مؤخّرًا – לאחרונה, לא מזמן
* מֻאַ’חַּ’רַה مؤخَّرة, בנקבה – עורף, גב; חלק אחורי; ישבן; הזמן האחרון; חיל מאסף, יחידה עורפית בצבא
* הפועל תַאַחַּ’ר تأخّر בבניין החמישי – התאחר, התעכב, בא אחרי, פיגר; נשאר מאחור
* תַאַחֻּ’ר تأخُّر, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – פיגור, עיכוב
* תַאַחֻּ’ר עַקְלִיּ تأخُّر عقليّ – פיגור שכלי
* תַאַחֻּ’ר תִקְנִיּ تأخُّر تقنيّ – פיגור טכנולוגי
* מֻתַאַחֶּ’ר متأخّر, בצורת הבינוני הפועל – מאוחר; מאחר, מפגר
* סַאעַה מֻתַאַחִּ’רַה ساعة متأخّرة – שעה מאוחרת
* אַאחַ’ר آخَر, במשקל ערך היתרון וההפלגה, בנקבה אֻחְ’רַא أُخرى, ברבים אַאחַ’רִין آخرين, ברבות אֻחְ’רַיַאת أخريات או אֻחַ’ר أُخَر – אחר, נוסף
* אַלְאֻחְ’רַא الأُخرى, כשם עצם – העולם הבא
* אֻחְ’רַוִיּ أخرويّ – של העולם הבא
* אֻחְ’רַא أُخرى, במדוברת, כתואר פועל – בנוסף, גם, עוד
* חַתַּא אִשְעַארִ(ן) אַאחַ’ר حتّى إشعارٍ آخَر – עד הודעה חדשה (אחרת, נוספת)
* מִן אַאן אִלַא אַאחַ’ר من آنٍ إلى آخر, או: בַּיְן חִין וַאַאחַ’ר بين حين وآخر – מזמן לזמן, מעת לעת
* פִי שַאְן אַאחַ’ר في شأن آخر – בעניין אחר
* הֻוֶּ אלְאַאחַ’ר هو الآخر – גם הוא
* אַחְ’רַאנִי أخراني – אחרון
* אַאחֶ’ר آخِر וברבים אַוַאחֶ’ר أواخر, בצורת הבינוני הפועל של הבניין הראשון, שאינו בשימוש כבניין בנטייה. צורת הנקבה המיודעת היא מילת היום – סוף, קצה, סיום; שיא; אחרון ה-. אואח’ר הם גם עשרת הימים האחרונים בחודש
* אַלְאַאחִ’ר الآخِر – אחד מכינוי האל
* אַלְיַוְםֶ אלְאַאחִ’ר اليوم الآخر – יום הדין
* אִלַא אַאחִ’רִהִ إلى آخره – וכו’. נכתב בקיצור: אלח’ الخ (מיל’: אל האחרון שבו)
* מִן אַאחִ’רִהִ من آخره – מהסוף (שלו)
* עַלַא אַאחֶ’ר נַפַס على آخر نفس – באפיסת כוחות (מיל’: על הנשימה האחרונה)
* אַאחֶ’ר מֻדֶּה آخر مدّة – לאחרונה, בזמן האחרון
* אַאחֶ’ר מִסְמַאר פִי אלנַּעְש آخر مسمار في النّعش – המסמר האחרון בארון המתים, דבר שמבשר את הקץ
* עַלַא אַאחֶ’ר דַרַגֶ’ה على آخر درجة – מעולה, משובח, ממדרגה ראשונה (מיל’: על הדרגה האחרונה)
* אַאחֶ’ר אֶלדֻּנְיַא آخر الدُّنْيَا – סוף העולם
* אַאחֶ’רֶ אלְאַמֶר آخر الأمر – סוף דבר, וגם: אַאחֶ’ר שִי آخر شي, או: אַחְ’רִתְהַא أخرتها
* עַלַא אַאחֶ’רֶ אלְ- على آخر ال- – ב-/לפי ה… האחרון
* עַלַא אַאחֶ’רֶ אלזַּמַן على آخر الزّمن – בסוף החיים, בסוף התקופה (מיל’: בסוף הזמן)
* אִלַא אַאחֶ’רֶ אלזַּמַן إلى آخر الزّمن – לעולמי עד (מיל’: לסוף הזמן)
* עַ אלְאַאחֶ’ר ع الآخر – לגמרי, לחלוטין; עד הסוף, עד הקצה
* מַא לֹה אַאחֶ’ר ما له آخر – אין סופי
* עַלַא אַאחֶ’ר טַרְז على آخر طرز – מודרני, לפי האופנה האחרונה, “הצעקה האחרונה”
* אַאחֶ’ר צַיְחַה آخر صيحة – “הצעקה האחרונה”
* אַאחֶ’רֶ אלְעֻנְקוּד סֻכַּר מַעְקוּד آخر العنقود سكّر معقود – בן הזקונים (העינב האחרון באשכול, מיל’) הוא החביב והאהוב ביותר על הוריו (ומתוק כמו סוכר מרוכז)
* אַאחֶ’רֶ אלְעִנַבּ آخر العنب – בן הזקונים של המשפחה (מיל’: אחרון הענבים)
* מִנֶ אלְאַאחֶ’ר من الآخر – בשורה התחתונה, בסיכומו של דבר
* מִן אַאחֶ’רֶ אלְכּוֹן من آخر الكون – (הגיע) מסוף העולם
* אַאחֶ’ר זַמן آخر زمن – גרוע, לא טוב, “על הפנים” (מיל’: סוף הזמן)
* אַאחֶ’ר וַקֶת آخر وقت – ברגע האחרון; בזמן האחרון
* אַאחֶ’רֶ אלְאַיַּאם آخرالأيّام – אחרית הימים
* אַאחֶ’ר תַמַאם آخر تمام – מאה אחוז!
* אַאחֶ’ר צַ’וְא’ آخر ضوء – אור אחרון
* אֶלשַּרְט נוּר الشّرط نور, וגם: אִללִּי אַוַּלֹה שַרְט אַאחְ’רֹה נוּר/רִצַ’א إللّي أوّله شرط آخره نور/رضا – מוטב להתנות תנאים בהתחלה, זה כבר ימנע חילוקי דעות בהמשך (מיל’: התנאי הוא אור; מה שתחילתו תנאי סופו אור/נחת רוח)
* מַא לוֹש אַוַּל וַלַא אַאחֶ’ר ما لوش أوّل ولا آخر – אין לו סוף, הוא לא נגמר (מיל’: אין לו התחלה ולא סוף)
* אֶלשַּאטֶר אִללִּי יִצְ’חַכּ פִי אלְאַאחֶ’ר الشّاطر إللّي يضحك في الآخر – צוחק מי שצוחק אחרון (מיל’: הפיקח שצוחק בסוף)
* אַחִ’יר أخير – אחרון
* אַחִ’ירַן أخيرًا – לבסוף; לאחרונה, בזמן האחרון
* אַחִ’ירַן וַלַיְסַ אַאחִ’רַן أخيرًا وليس آخرًا – “אחרון חביב”
אֶלדֻּנְיַא الدُّنْيَا, שפירושה: העולם הזה (מיל’: הקרוב ביותר), העולם; מזג האוויר; הכל, כולם, כל האנשים (תלוי הקשר)
נמצאת בניגוד הלכתי ופילוסופי לעומת אַלְאַאחִ’רַה الآخرة, העולם הבא (האחרון ביותר). העולם הבא נקרא גם: אַלדַּארֶ אלְאַאחִ’רַה الدّار الآخرة.
המילה אֶלדֻּנְיַא נמצאת בכל פינה במדוברת…
זה היה הפוסט ה- 1,506 שלנו.
שיהיה יום מצוין ושבת שלום,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x