מעיין

מעיין
מקומות פעלים שמות עצם (מוחשיים)Leave a Comment on מעיין

מעיין

מעיין
מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה בזכותו של ידידי הקורא יהושע אינדור.
אז מילת היום היא –
נַבְּעַה نَبْعَة וברבים נַבְּעַאת نبعات – מעיין (אחד); מקור, שורש
יהושע שלח לי סרטון ראשון (מבין אלו שהגיעו אלי לפחות), בו מופיע הנהג חמזה עודת אללה, שאת קולו שמענו פה רבות בהקלטות קוליות.
וזו לשון הסרטון:
תחיה ח’אצה למג’מועת אלסלאם עליכם, מן נבעת עאבוד טבען אחנא.
האי בלדת עאבוד קצ’אא’ ראם אללה וקצ’אא’ נעלין, ענד נעלין.
והאי אלנבעה מן נבעאת, אג’מל אלנבעאת פי אלעאלם. טבען מי מן אללה, מצקעה, מת’לג’ה, בוט’ה,
טבען האן אלפטור ח’פיף לטיף, לבנה, אלת’לאג’ה ואלתבריד ענדי האיהא.
אנא שופיר באצ, יא שבאב, וטבען אנא, בצף אלבאצ האן ובקצ’י יומי האן טול אליום.
אלמכאן הד’א מכאן חלו, ובנצח לכל אנסאן וערבי, אבן בלד, מסלם, אנה יג’י ויזור האי אלנבעה, הו וולאדה, יערפוא ולאדה עליה, לאנה האי מש נבעה ואחדה, הדול 5 נבעאת פי אלואד האט’. בס אקוא נבעה שפתהם פיהא האי אלנבעה.
ולכן פי אלברודה, ברודתהא אשי מש טביעי. ח’יאלי. זי כאנהא נאזלה מן אלפריזר, מן אלת’לאג’ה.
בוט’ה, בוט’ה, בוט’ה, אלמי בוט’ה, מצקעה, ת’לג’!
אשי מכאן ח’ראפי, ג’יב אלמרה ואלולאד, בתיג’י תקעד הון ותערפוא אלמרה ועאלולאד ע אלנבעה האי, תסוא אלדניא ואללה. ולאזם נערפהם עלא אלג’באל, ג’באל בלאדנא, ועלא בלאדנא וע נבעאת בלאדנא, לאנה אליהוד האן, אלמסתוטנין ובדהם ימותוא עשאן יאח’דוהא.
יעטיכו אלעאפיה ללג’מיע.
تحيّة خاصّة لمجموعة السّلام عليكم، من نبعة عابود طبعًا احنا.
هاي بلدة عابود قضاء رام الله وقضاء نعلين، عند نعلين.
وهاي النّبعة من نبعات، أجمل النّبعات في العالم. طبعًا ميّ من الله، مصقّعة، مثلّجة، بوظة،
طبعًا هان الفطور خفيف لطيف، لبنة، الثّلاجة والتّبريد عندي هايها.
أنا شوفير باص، يا شباب، وطبعًا أنا، بصفّ الباص هان وبقضّي يومي هان طول اليوم.
المكان هذا مكان حلو، وبنصح لكلّ إنسان وعربي، ابن بلد، مسلم، إنّه يجي ويزور هاي النّبعة، هو وولاده، يعرّفوا ولاده عليه، لأنّه هاي مش نبعة واحدة، هدول ٥ نبعات في الواد هاظ. بس أقوى نبعة شفتهم فيها هاي النّبعة.
ولكن في البرودة، برودتها إشي مش طبيعي. خيالي. زيّ كأنها نازلة من الفريزر، من الثّلّاجة.
بوظة، بوظة، بوظة، الميّ بوظة، مصقّعة، ثلج!
إشي مكان خرافي، جيب المرة والولاد، بتيجي تقعد هون وتعرّفوا المرة وعالولاد ع النّبعة هاي، تسوى الدّنيا والله. ولازم نعرّفهم على الجبال، جبال بلادنا، وعلى بلادنا وع نبعات بلادنا، لأنّه اليهود هان، المستوطنين وبدّهم يموتوا عشان ياخدوها.
يعطيكو العافية للجميع.
ברכה מיוחדת לקבוצת “שלום עליכם”, ממעיין עאבוד בו אנו נמצאים.
זה הכפר עאבוד בנפת ראמאללה, נפת נעלין, ליד נעלין (הכפר עאבוד נמצא כ- 10 ק”מ מזרחית לשוהם).
המעיין הזה הוא מהמעיינות היפים ביותר בעולם. המים מאלוהים, קפואים, צוננים (שלג), קרח,
הנה ארוחת הבוקר הקלילה, לבנה, הנה המקרר שלי.
אני נהג הסעות, אנשים, אני מחנה את המיניבוס פה (הוא מכוון את המצלמה לכיוון הפורד טרנזיט שלו. שָלֵו) ומעביר את הזמן שלי פה במהלך כל היום.
זה מקום יפה, ואני מציע לכל אדם, ערבי, בן המקום, מוסלמי, לבוא לבקר במעיין הזה, הוא וילדיו, שיכיר/יראה לילדיו את המקום, שכן אין מדובר במעיין אחד, אלא יש חמישה מעיינות בוואדי הזה.
אבל המעיין הכי חזק (שופע) ביניהם הוא המעיין הזה שראיתם.
הקור שלו לא נורמלי. דמיוני. כאילו (המים) זורמים מפריזר, ממקרר.
קרח, קרח, קרח, המים קרח, קפואים, שלג!
המקום דמיוני, תביא את האישה והילדים, שב פה ותכיר/תראה לאישה ולילדים את המעיין הזה, ששווה את העולם כולו. וצריך להכיר/להראות להם את ההרים, הרי ארצנו, את כפריה, ואת מעיינות ארצנו, כי היהודים כאן, המתנחלים, מוכנים למות כדי / “מתים” לקחת אותם.
כולכם תהיו בריאים.
=-=-=-=
בעבר פרסמנו את הפוסט הבא:
מילת היום מופיעה לבקשתו של הקורא Cffir Yahud.
אז מילת היום היא –
נַבֶּע نَبع וברבים במדוברת נְבּוּעַה نبوعة או יַנַאבִּיע ينَابيع – מעיין; עץ בלתי מזוהה (כן, כן…)
השורש הערבי נ.ב.ע עוסק בנביעות מים, בדיוק כמו בעברית:
* הפועל נַבַּע نبع בבניין הראשון, שמילת היום היא צורת שם הפעולה/מצדר שלו – נבע, פיכה, ניגר, זרם
* נַבְּעַה نبعة וברבים נַבְּעַאת نبعات, בצורת הפרט הבודד של שם הפעולה (כלומר של מילת היום), וגם נַבַּאעַה نبّاعة – מעיין (אחד); מקור, שורש
* נֻבּוּע نبوع, צורת שם פעולה נוספת – נביעה, זרימה
* נַאבֶּע نابع, בצורת הבינוני הפועל של הבניין – כפועל: נובע; כשם עצם: עט נובע
* הפועל נַבַּّע نبّع בבניין השני – הופיע, נגלה
* הפועל אַנְבַּעַ أنبع בבניין הרביעי – הזרים
* הפועל תְנַבַּّע تنبّع בבניין החמישי – מים שנבעו אט אט
* סַדֶּ אלנַּבֶּע سدّ النّبع – סתימת מקור הפורענות; תיקון יסודי (מיל’: סתימת הנביעה)
* מַנְבַּע منبع וברבים מַנַאבֶּע منابع, במשקל המקומות – מבוע, מעיין; מקור, מוצא; סיבה, גורם
* נַבַּעַאן نبعان – מעיין, נביעת מים
* יַנְבּוּע ينبوع וברבים יַנַאבִּיע ينابيع – מעיין, נחל; מקור
* יַנְבּוּעֶ אלשַּבַּאבּ ينبوع الشّباب – מעיין הנעורים
ידידי הקורא Amjad Atamna מחדש לנו ש-
נַבֶּעֶ אלְחַנַאן نبع الحنان, כלומר מעיין הרוך, הרחמים, החמלה, הוא שם נוסף ל… אמא.
זו מטאפורה נפלאה בעיניי, פשוט נפלאה.
ומוסיפה בנושא Tal Cohen:

נַבֶּעֶ אלְמַצַארִי نبع المصاري – “מעיין הכסף”, שם נוסף ל… אבא

כתב לנו יאיר גולד:
כנבע לא ינצ’ב كنبع لا ينضب / כאלנבע אלפיאצ’ كالنّبع الفيّاض – כמעיין הנובע. לדוגמה: הידע שלך כמעיין הנובע – מערפתכ כנבע לא ינצ’ב معرفتك كنبع لا ينضب

יובל ברגר מזכיר לנו את:
“נואיבה (בערבית: نويبع, תעתיק מדויק: נֻוַיְבַּע) היא עיר תיירות במצרים השוכנת בצדו המזרחי של חצי האי סיני, לחוף מפרץ אילת, כ-65 ק”מ מדרום לאילת וכ-150 ק”מ מצפון לשרם א-שיח’. ב-2006 מנתה אוכלוסיית העיר, כולל היישובים הסמוכים אליה, כ-12,000 נפש […]”. (ויקיפדיה)

וכותב אידוב תורן:
בישרבש אלא מן ראס אלנבע بيشربش إلّا من راس النّبع – הוא שותה רק מראש הנביעה.
אומרים על מישהו שבוחר לעצמו רק את הטוב ביותר (אולי גם “אנין טעם” ובתרגום חופשי ליידיש “אָ פָייְנְשְׁמֶקֶר”).
או:
יא בשרב מן ראס אלנבע יא בט’ל עטשאן يا بشرب من راس النّبع يا بظلّ عطشان – או שהוא שותה מראש המעיין / ממקור הנביעה או שהוא יישאר צמא.
הכול או כלום, נלך על כל הקופה, נלך רק על הטוב ביותר.

=-=-=
צילום: Daniel Stuben
זה היה הפוסט ה- 1,869 שלנו.
שיהיה יום מצוין,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x