התגרה

התגרה
פעליםLeave a Comment on התגרה

התגרה

התגרה

פורסם לראשונה ב- 10.6.21

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה מכיוון שהוזכרה בהקלטות שקיבלתי מידידי הקורא יהושע אינדור.
אז מילת היום היא –
חַרְכַּש حَرْكَش – התגרה
שתי ההקלטות הראשונות נשלחו בקבוצות הווטסאפ ב- 11.5.21 (היום השני במהלך אירועים האלימים האחרונים), וזו לשונן:
(1)
סלאם עליכם
יא רית אלרסאלה – נקדר נוצלהא לאכבר עדד בע’רובאת אלערב.
אנא אסמי עלאא’ אלנטור, בשתע’ל ניכאיון פי כניון מאלחה
הי ת’אלת’ מרה אליום בשוף צדפה בנאת קאעדין בתאד’וא מן אליהוד
פיא רית, יא עמי, מא חדאש יבעת’ בנאתה ולא יבעת’ חדא עלא כניון מאלחה
באלנאקץ מנראעי אלעיד הי אלסנה
פדירוא באלכם
אללהמ אני קד בלע’ת, אללהמ, פאשהד
سلام عليكم
يا ريت الرّسالة – نقدر نوصّلها لأكبر عدد بغروبات العرب.
أنا اسمي علاء النّطور، بشتغل نيكايون في كنيون مالحة
هيّ ثالث مرّة اليوم بشوف صدفة بنات قاعدين بتأذّوا من اليهود
فيا ريت، يا عمّي، ما حدّاش يبعث بناته ولا يبعث حدا على كنيون مالحة
بالنّاقص منراعي العيد هي السّنة
فديروا بالكم
اللهم إنّي قد بلغت، اللهم، فاشهد
שלום עליכם
אני מקווה שאת המסר הזה נצליח להעביר למספר הגדול ביותר של (אנשים) בקבוצות (ווטסאפ של) ערבים.
שמי עלאא’ אלנטור, אני עובד ניקיון בקַניון מלחה (בירושלים)
זו הפעם השלישית היום שאני רואה במקרה שבנות (ערביות) נפגעות מיהודים.
הלוואי/בבקשה, שאף אחד לא ישלח את הבנות שלו או אף אחד לקניון מלחה
לפחות נשמור על החג השנה (מתכוון לעיד אלפטר שהתחיל יומיים לאחר ההקלטה. שָלֵו)
היזהרו
אלוהים, את חובתי להודיע ביצעתי, אלוהים, הריני עד לכך
(2)
אללה יעטיעו אלעאפיה, אלסלאם עליכם ג’מיען
יא שבאב, יא שבאב אלנח’וה!
הד’ה אלרסאלה לאזם תתעמם עלא אלג’מיע
ע כל אלע’רובאת, ע כל מחל.
עדת רסאאל וצלתני מן שבאב חאפט’ין(?) ושריפין,
בשתע’לוא פי שארע יאפא פי אלכניוהאת,
בקולוא לכם יא עמי, בלשוא אלמסתוטנין יתחרכשוא פי בנאתנא
צארוא יתחרכשוא פי בנאת אלמסלמין.
פבלאש בנאתנא יטלעוא עלא שארע יאפא ועלא אלכניוהאת ישתרוא אואעי
מא בדנאש נעיד, יא עמי
חדאד ואחתראמן לאהלנא בע’זה
מא בדנא נעיד אחנא, אחנא ענדנא חדאד עלא אהלנא בע’זה.
פכל ואחד יצ’ב, מא יח’ליש בנאתה יטלעוא, לא בשארע יאפא ולא עלא כניוהאת אליהוד ולא ע אי מחל.
נחאפט’ עלא ערצ’נא ונחאפט’ עלא שרפנא
יג’על מא חדא עיד.
בדנאש עיד, פש אלנא עיד אחנא הלק
עידנא עיד אלפטר, מצ’בוט, הד’א עיד אסלאמי,
בנעידה בינא, בין בעצ’, בלאש נרוח נתשתת פי שארע יאפא ופי אלכניוהאת ונרוח הון והון והון עשאן נג’יב אואעי מן ענד אליהוד.
דירוא באלכו ע בנאתכו וע נסואנכו
צ’בוהם ומא חדאש יטלעהם.
יעטיכו אלעאפיה
الله يعطيعو العافية، السّلام عليكم جميعًا
يا شباب، يا شباب النّخوة!
هذه الرّسالة لازم تتعمّم على الجميع
ع كلّ الغروبات، ع كلّ محلّ.
عدّة رسائل وصلتني من شباب حافظين(؟) وشريفين،
بشتغلوا في شارع يافا في الكنيوهات،
بقولوا لكم يا عمّي، بلّشوا المستوطنين يتحركشوا في بناتنا
صاروا يتحركشوا في بنات المسلمين.
فبلاش بناتنا يطلعوا على شارع يافا وعلى الكنيوهات يشتروا أواعي
ما بدّناش نعيّد، يا عمّي
حداد واحترامًا لأهلنا بغزّة
ما بدّنا نعيّد إحنا، إحنا عندنا حداد على أهلنا بغزّة.
فكلّ واحد يضبّ، ما يخلّيش بناته يطلعوا، لا بشارع يافا ولا على كنيوهات اليهود ولا ع أيّ محلّ.
نحافظ على عرضنا ونحافظ على شرفنا
يجعل ما حدا عيّد!
بدّناش عيد، فش إلنا عيد إحنا هلق
عيدنا عيد الفطر، مضبوط، هذا عيد إسلامي،
بنعيّده بينّا، بين بعض، بلاش نروح نتشتّت في شارع يافا وفي الكنيوهات ونروح هون وهون وهون عشان نجيب أواعي من عند اليهود.
ديروا بالكو ع بناتكو وع نسوانكو
ضبّوهم وما حدّاش يطلّعهم.
يعطيكو العافية
תהיו בריאים, שלום לכולם
אנשים, אצילי הנפש!
המסר הזה חייב להגיע לכולם
בכל הקבוצות, בכל מקום.
מספר הודעות הגיעו אלי מאנשים טובים(?) ומכובדים,
שעובדים ברחוב יפו (רחוב מרכזי בירושלים), בקַניונים,
הם אומרים שהמתנחלים (הכוונה לכל ישראלי יהודי באשר הוא) התחילו להתגרות בבנות שלנו
התחילו להתגרות בבנות המוסלמיות.
עדיף שבנותינו לא יצאו לרחוב יפו או לקניונים לקנות בגדים
אנחנו לא רוצים לחגוג, בן אדם
אנו באבל ו(עושים זאת) מתוך כבוד לאנשינו בעזה
אנחנו לא רוצים לחגוג, אנו באבל על אנשינו בעזה.
אז שכל אחד יחביא/יסגור בבית/ירסן, שלא יאפשר לבנותיו לצאת, לא לרחוב יפו, לא לקניונים של היהודים ולא לשום מקום.
נשמור על כבודנו, נשמור על יחוסנו
מי ייתן ואף אחד לא יחגוג!
אנחנו לא רוצים חג, אין אצלנו חג עכשיו
זה החג שלנו, עיד אלפטר, נכון, זהו חג מוסלמי,
נחגוג אותו ביננו, בין עצמנו, בלי לצאת לשוטט ברחוב יפו או בקניונים, ללכת לכאן, לכאן ולכאן כדי לקנות בגדים מהיהודים.
שִמרו על בנותיכם ועל נשותיכם
רַסנו אותן ושאף אחד לא יאפשר להן לצאת.
תהיו בריאים.
שמתם לב מה צורת הריבוי – בפיו של הדובר – של המילה העברית קַנְיוֹן, שנכנסה כפי שהיא לערבית מדוברת?
כֶּנְיוֹהַאת كنيوهات, משל צורת היחיד הייתה איזו מילה מפונפנת בצרפתית: כַּאנְיוֹ! במלרע… ?
ההקלטה השלישית מה- 12.5.21:
אללה יסעד מסאכם ג’מיען
באללה עליכם, בס מג’רד סואל יעני חאב אסאלה:
יעני אד’א אלואחדה אלתאפהה הי ואללי ח’לפהא, ע סאעת האלמסא, מא ראחתש ע כניון אלמאלחה תשתרי אואעי מן כניון אלמאלחה ולא כניון בסע’את זאיפ,
יא הל תרא בדהא יעני מא תתלאקיש אואעי תלבסהם, ולא מתעודה הי ואללי ח’לפוהא תלבס מן כניון אלמאלחה?
אחנא פי וצ’ע צעב, אלבנאת קאעדאת מתאד’ין,
אללי בשופוהא ערביה פי אי כניון, פי אי מנטקה, באד’והא באלכלאם, באלחכי, באלכלאם אלוסח’, ומש בעיד יתעדוא עליהא.
כל ואחד יצ’ב ענדה האלענזה אללי ענדה, יא ג’מאעת אלח’יר, בלזמש תרוח ע כניון אלמאלחה ולא ע כניון תל אביב ולא עלא מאמילא.
הי אלקדס, הי בית חנינא!
כל ואחד יצ’ב האלענזה אללי ענדה ואנתהא אלמוצ’וע.
ליש תסבבוא משאכל ללשבאב למא ישוף ואחדה קאעדה … מן ואחד יהודי ח’נזיר בדה ישד פי אלחמיה וינזל יצ’רבה, והי קאעדה … יום יום ולא קאעדה בתצ’חכ, ואבוהא קאעד פי אלדאר.
יא ג’מאעה, עיב, עיב!
כל ואחד ענדה בנת יצ’בהא, בלזמש יטלע לי איאהא ע אלכניונאת פי וקת זי האד, ולא עלא מחלאת ענד אליהוד ולא ע שארע יאפא.
למא בנתכ בתקול לכ בדי אטלע ע שארע יאפא אסלח’הא כף! ח’לי סנאנהא … מן קדאמהא!
מש תקול לי מש חאכי מע בנתי!
עיב!
الله يسعد مساكم جميعًا
بالله عليكم، بس مجرّد سؤال يعني حابّ أسأله:
يعني إذا الواحدة التّافهة هي واللّي خلّفها، ع ساعة هالمسا، ما راحتش ع كنيون المالحة تشتري أواعي من كنيون المالحة ولّا كنيون بسغات زئيف،
يا هل ترى بدّها يعني ما تتلاقيش أواعي تلبسهم، ولا متعوّدة هي واللّي خلّفوها تلبس من كنيون المالحة؟
إحنا في وضع صعب، البنات قاعدات متأذّين،
إللّي بشوفوها عربيّة في أيّ كنيون، في أيّ منطقة، بؤذّوها بالكلام، بالحكي، بالكلام الوسخ، ومش بعيد يتعدّوا عليها.
كلّ واحد يضبّ عنده هالعنزة إللّي عنده، يا جماعة الخير، بلزمش تروح ع كنيون المالحة ولّا ع كنيون تل ابيب ولا على ماميلّا.
هيّ القدس، هيّ بيت حنينا!
كلّ واحد يضبّ هالعنزة إللّي عنده وانتهى الموضوع.
ليش تسبّبوا مشاكل للشّباب لمّا يشوف واحده قاعدة … من واحد يهوديّ خنزير، بدّه يشدّ في الحميّة وينزل يضربه، وهي قاعدة … يوم يوم ولّا قاعدة بتضحك، وأبوها قاعد في الدّار.
يا جماعة، عيب، عيب!
كلّ واحد عنده بنت يضبّها، بلزمش يطلّع لي إيّاها ع الكنيونات في وقت زيّ هاد، ولّا على محلّات عند اليهود ولا ع شارع يافا.
لمّا بنتك بتقول لك: “بدّي أطلع ع شارع يافا” اسلخها كفّ! خلّي سنانها … من قدّامها!
مش تقول لي: “مش حاكي مع بنتي”!
عيب!
ערב טוב לכולם
בחייכם, יש לי שאלה אחת שאני רוצה לשאול אתכם:
אם איזו מישהי מעפנה, היא ומי שהביא אותה לעולם, בשעות הערב, לא הלכה לקַנְיון מלחה לקנות בגדים מקניון מלחה (אומר זאת בזלזול מופגן. שָלֵו) או מקניון פסגת זאב (שכונה בצפון ירושלים),
מעניין אותי לדעת (נאמר בסרקזם), כלומר לא יהיה לה מה ללבוש? או שהיא רגילה, היא ומי שהביא אותה לעולם, ללבוש רק בגדים מקניון מלחה?
אנחנו במצב קשה, הבנות נפגעות,
מי שרואים שהיא ערביה, בכל קניון, בכל אזור, פוגעים בה במילים, בדיבור, במילים מגעילות, והם לא רחוקים מלתקוף אותה (פיזית).
שכל אחד ירסן את העז שיש לו (מתכוון לבנות הפוחזות, לשיטתו), אנשים, לא חובה ללכת לקניון מלחה או לקניון תל אביב או לממילא (“שדרות ממילא” הוא מרכז קניות יוקרתי בירושלים, צמוד לעיר העתיקה מחוץ לשער יפו).
הנה יש ירושלים (העתיקה), הנה יש בית חנינא! (שכונה ערבית יוקרתית-יחסית בצפון ירושלים)
אז שכל אחד ירסן את העז שיש לו ונגמר הסיפור.
למה אתם עושים בעיות לבחורים, כשהוא (בחור ערבי אקראי) רואה אחת יושבת (ליד?) יהודי חזיר, החום יעלה לו (יחטוף קריזה) וילך להבריץ לו, כשהיא … יום יום או צוחקת, כשאבא שלה יושב בבית (ולא מתערב).
אנשים, בושה, בושה!
כל מי שיש לו בת שירסן אותה, שלא ישלח לי אותה לקניונים בזמן כזה, ולא לבתי עסק של יהודים ולא לרחוב יפו.
כשהבת שלך תגיד לך: “אני רוצה ללכת לרחוב יפו” תוריד לה סטירה! שהשיניים שלה (יעופו) מקדימה!
ואל תגיד לי: “אני לא מדבר עם הבת שלי”!
בושה!
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו, ותודה לחברי חיים על העזרה)
=-=-=-=-=
השורש הערבי המרובע ח.ר.כ.ש עוסק בתחומים הבאים:
* הפועל חַרְכַּש حَرْكَش על דרך הבניין השני – התגרה, הציק, הטריד, עצבן, עורר, הסית; חיטט, נבר; נענע בחוזקה, טלטל; התעסק עם בחורה
* חַרְכַּשֶה حَرْكَشة, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין – התגרות, הטרדה; הסתה; נענוע, טלטול
* הפועל תְחַרְכַּש تحَرْكَش על דרך הבניין החמישי – אותם תרגומים כמו בבניין השני, בגדול, וזה די מפתיע מכיוון ששינוי הבניין ברוב המקרים משפיע על המשמעות של השורש
* חַרְכַּשֶ אלנַּאר حَرْكَش النّار – ליבה את האש
אגב, המילה הייתה אהובה מאוד על אבי המנוח, רחמים כהן ז”ל.
זה היה הפוסט ה- 1,365 שלנו.
שיהיה יום מצוין,
ימאמה, שלו ורני
מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x