יוצא דופן

יוצא דופן
פעלים שמות תואר תרבותLeave a Comment on יוצא דופן

יוצא דופן

יוצא דופן

פורסם ב- 14.8.22

מרחבא
שלום לכולם,
מילת היום מופיעה בזכותו של חברי הקורא Ovadia Mizrahi.
אז מילת היום היא –
שַאדּ’ شَاذّ וברבים שַוַאדּ’ شواذّ או שֻדַּ’אד’ شذّاذ – יוצא דופן, חריג, לא טבעי, חורג מהטבע; סוטה, הומוסקסואל; ממזר, בלתי חוקי; זר; יוצא דופן לטובה
תזכורת: האות הערבית ד’אל ذ נהגית בספרותית כמו th במילה the. במדוברת היא נהגית כ- d או כ- z, תלוי במילה. הצליל המקורי שלה אינו נוכֵחַ כמעט במדוברת עירונית, גם לא בכתיבה. בכפרים רבים הוגים אותה כמו בספרותית.
עובדיה שלח לי את הידיעה הבאה של הערוץ הלבנוני LBC:
مايا دياب من أمام قصر العدل: “الشذوذ ليس المثلية الجنسية”
8.7.22
شاركت الفنانة مايا دياب بالوقفة الاحتجاجيّة أمام قصر العدل في قضيّة اغتصاب أطفال في البقاع، ونشرت مقطع فيديو على حسابها الرسمي على موقع التواصل الاجتماعي تويتر.
وأرفقت مايا دياب الفيديو بالتعليق التالي: “الشذوذ ليس المثلية الجنسية يا دولتي العزيزة، الشذوذ هو المغتصب والمتحرّش، الشذوذ هو التستّر عليهم، الشذوذ هو أنتم.. الياس الضاهر سفاح الأطفال”.
מאיא דיאב מול “ארמון הצדק”: “הסטייה אינה הלהט”ב”
8.7.22
האומנית מאיא דיאב השתתפה בעצרת המחאה מול “ארמון הצדק” (מושב בית המשפט העליון בלבנון. שָלֵו) בעקבות פרשת אונס ילדים בבקעת (הלבנון), ופרסמה סרטון בחשבונה הרשמי בטוויטר.
מאיא דיאב צירפה לסרטון את ההסבר הבא: “הסטייה אינה הלהט”ב, מדינתי היקרה, הסוטים הם האנס והמטריד, הסטייה היא פעולת החיפוי עליהם, הסוטים הם אתם. #אליאס אלצ’אהר שוחט הילדים”.
טוויטר:
الشذوذ ليس المثلية الجنسية يا دولتي العزيزة، الشذوذ هو المغتصب والمتحرّش، الشذوذ هو التستّر عليهم، الشذوذ هو أنتم.. #الياس_الضاهر #سفاح_الأطفال
תוכן הסרטון:
בבלד ענדה אלקדרה יוקף בוג’ה אלמת’ליה אלג’נסיה ויג’רמהא ויעתברהא עיב, בדי אקול: שו ביקול היכ בלד ומג’תמע ען מע’תצב? אליס הד’א בשד’וד’? מש עיב?
אנא באח’ג’ל אנה פי מג’תמע ערבי באל 2022 ביג’רב אלמת’ליה אלג’נסיה ובדה יקול סבב, מש כל אלאסבאב, ולכן סבב מן אסבאב אלמת’ליה הי תע’ייר אלסלוכ אלג’נסי בהידא אלעמר מן אלאולאד אללי ביתערצ’וא ללאע’תצאב מן אשח’אצ עדת מראת, ביציר ג’ואתהן, והידא אלשי טבען כל עלמאא’ אלנפס ביקדרוא יא’כדוה ללנאס, ביע’ירוא סלוכהם אלג’נסי, וביצירוא מת’ליין ג’נסיין.
אחנא מנג’י מע אלחכי הידא ולא מנג’י לנוקף חדה? עיב עלא היכ בלד.
אנא בטאלב באלאעדאם לאליאס אלצ’אהר ולכל אנסאן ביוקף ביחמיה ביח’פף ענה אי ג’רם הו מתערצ’ לה, אנא בטאלב באלאעדאם להידא אלאנסאן, סנין אלחבס מא בתקדיה.
ببلد عنده القدرة بوقف بوجه المثليّة الجنسيّة ويجرّمها ويعتبرها عيب، بدّي أقول: شو بيقول هيك بلد ومجتمع عن مغتصب؟ اليس هذا بشذوذ؟ مش عيب؟
أنا بخجل إنّه في مجتمع عربي بال ٢٠٢٢ بيجرّب المثليّة الجنسيّة وبدّه يقول سبب، مش كلّ الأسباب، ولكن سبب من أسباب المثليّة هي تغيير السّلوك الجنسي بهيدا العمر من الاولاد اللّي بيتعرضوا للاغتصاب من أشخاص عدّة مرّات، بيصير جوّاتهن، وهيدا الشّي طبعًا كلّ علماء النّفس بيقدروا يؤكّدوه للنّاس، بيغيّروا سلوكهم الجنسي، وبيصيروا مثليّين جنسيّين.
احنا منجي مع الحكي هيدا ولّا منجي لنوقف حدّه؟ عيب على هيك بلد.
أنا بطالب بالإعدام لإلياس الضاهر ولكلّ إنسان بيوقف بيحميه بيخفّف عنه أيّ جرم هو متعرّض له، أنا بطالب بالإعدام لهيدا الإنسان، سنين الحبس ما بتقدّيه.
בארץ שיש לה היכולת לעמוד מול הלהט”ב, להגדירם פושעים ולהחשיב את העניין לבושה, אני רוצה להגיד: מה אומרת ארץ כזו וחברה כזו על אנס? האם לא זו הסטייה? הבושה?
אני מתביישת שיש חברה ערבית ב- 2022 שיש בה להט”ב (מיל’: התנסתה בהם) ואומרת שאחת הסיבות, לא כל הסיבות, אבל אחת הסיבות לקיום להט”ב היא שינוי ההעדפה המינית בגיל הזה של הילדים, שנחשפים לאונס מספר פעמים, זה קורה בתוכם. כמובן, את הדבר הזה כל הפסיכולוגים יכולים לאשר לציבור, שהם משנים את ההעדפה שלהם והופכים ללהט”ב (היא מרוגשת מאוד, מאמין שכוונתה הייתה: כל הפסיכולוגים יכולים לאשר לציבור שאין קשר בין אונס בתקופת הילדות ובין העדפה מינית. שָלֵו).
האם אנו תומכים בדבר הזה או מתנגדים לו? בושה שיש ארץ כזו.
אני דורשת לגזור גזר דין מוות על אליאס אלצ’אהר ועל כל אדם שיוצא להגן עליו או מקל עליו איזושהי עבירה שהוא מואשם בה, אני דורשת גזר דין מוות לאדם הזה, (שכן) שנות מאסר לא יספיקו לו.
(התמלול והתרגום שלי. שָלֵו, ותודה גדולה לחבר שעזר)
=-=
אומרת ויקיפדיה:
“מאיא דיאב (בערבית: مايا دياب; נולדה ב-12 בנובמבר 1980) היא זמרת פופ, בדרנית, שחקנית ואשת טלוויזיה לבנונית. היא חברה לשעבר בקבוצת הנערות הלבנונית “ארבע החתולות”. […]”
=-=-=-=-=
השורש הערבי הספרותי מאוד ש.ד’.ד’ (בגזרת הכפולים) עוסק בדברים חריגים, ברוב רובם של המקרים עם קונוטציה שלילית (בראיה תרבותית ערבית קלאסית). בכתיב במדוברת נוכל לראות אותו נכתב גם ש.ז.ז.
* הפועל שַדַּ’ شَذّ בבניין הראשון – היה שונה, היה יוצא דופן; סטה
* שַדַּ’ עַנִ אלְאֻצוּל شَذّ عن الأصول – סטה מהנורמה
* שַדַּ’ אלְקַוְל شَذّ القول – הנאמר היה בניגוד לכללים
* שֻד’וּד’ شذوذ, בצורת שם הפעולה/מצדר של הבניין
* שֻד’וּד’ גִ’נְסִיּ شذوذ جنسيّ – סטייה מינית
* הפועל שַדַּ’דַ’ شذّذ בבניין השני או אַשַדַּ’ ברביעי أشذّ – הפך את- ליוצא דופן/סוטה
* שַאדּ’ גִ’נְסִיַּן شَاذّ جنسيًّا – הומוסקסואל (מיל’: סוטה מין)
* תַצַרֻּף שַאדּ’ تصرّف شَاذّ – התנהגות מוזרה, יוצאת דופן
* לִכֻּלִּ קַאעִדַה שַוַאדּ’ لكلّ قاعدة شواذّ – לכל כלל יש יוצאים מן הכלל
זה היה הפוסט ה- 1,799 שלנו.
שיהיה יום מצוין,
ימאמה, שלו ורני

מיזם ערביט הוא זוכה פרס “קרן שרוני” לשנת 2022.
זהו מיזם התנדבותי ללא מטרות רווח. טעינו במתן קרדיט לתמונה או פספסנו אותו? עדכנו אותנו כדי שנתקן.

🤞 הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

הרשמו לקבלת מילה יומית למייל

.אנחנו לא שולחים ספאם. קראו את מדיניות הפרטיות שלנו

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back To Top
0
Would love your thoughts, please comment.x